Ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού διοργάνωσε το διδακτήριο Μέθοδος
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού με θέμα «Σχολές, Σπουδές και Επαγγέλματα του Μέλλοντος» διοργάνωσε το Διδακτήριο Μέθοδος.
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκη Βέροιας.
Ο διευθυντής εκπαίδευσης του διδακτηρίου Μέθοδος Κωνσταντίνος Γεωργάκης δήλωσε «Αυτό που κάνουμε στη βιβλιοθήκη είναι πάλι μία δράση που έχει ως άξονα πάλι τον μαθητή και ο σκοπός αυτή τη στιγμή είναι πολύ στοχευμένος. Να γνωρίσουν τα παιδιά τις μελλοντικές προοπτικές πάνω στα επαγγέλματα, στις σπουδές που θα ακολουθήσουν, γιατί το βασικό πρόβλημα των εφήβων είναι η άγνοια. Όπως όλοι μας δεν ξέραμε με τι θέλουμε να ασχοληθούμε όταν ήμασταν έφηβοι, το ίδιο αντιμετωπίζουν και ίσως και πιο δύσκολα οι σημερινή έφηβοι, γιατί τα πράγματα τρέχουνε, οι τεχνολογία εξελίσσεται, η επιστήμη εξελίσσεται, οπότε τα προβλήματα αρχίζουν και διογκώνονται στο μυαλό των εφήβων και αυτό προσπαθούμε να το βάλουμε κάπως σε τάξη».
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Συγγραφέας, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και ιδρυτής Employ Edu, ο οποίος αναφέρθηκε στα παρακάτω θέματα:
- Τις άγνωστες ευκαιρίες που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη & τις Νέες Τεχνολογίες στους περισσοτέρους κλάδους.
- Τις “κλασικές” σπουδές που οδηγούν σε καινοτόμες ειδικότητες.
- Τα Άγνωστα Επαγγέλματα του Μέλλοντος.
- Τις αλλαγές και παγίδες του Συστήματος Εισαγωγής στην Επιλογή Σπουδών.
- Τη διεπιστημονικότητα των τμημάτων και τις μοναδικές ευκαιρίες που δημιουργεί.
- Τους παράγοντες που συμβάλλουν για την Επιτυχία στις εξετάσεις.
Ο Δρ Ταουσάνης στην δήλωσή του στον ‘Πληροφοριοδότη’ είπε «Είμαστε μαζί με τα φροντιστήρια μέθοδος προκειμένου να ενημερώσουμε τους γονείς και τους μαθητές σε μία από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που καλούνται να πάρουνε στην διάρκεια της ζωής τους, και δεν είναι άλλη από την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος.
Έχει μεγάλη σημασία η σημερινή εκδήλωση γιατί βλέποντας όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το κομμάτι του επαγγελματικού προσανατολισμού, το κενό πληροφόρησης που υπάρχει σε θέματα που αφορούν επιλογές σπουδών είναι καταλυτική συμβολή των φροντιστηρίων που κάνουνε τέτοιες πρωτοβουλίες γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις κι αυτές τις πρωτοβουλίες βοηθάμε στα παιδιά να ανακαλύψουνε τι γίνεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα, τι γίνεται με τις προοπτικές των επαγγελμάτων, τις δυνατότητες που δίνει η διεπιστημονικότητα και φυσικά να επιλύσουν τις απορίες τους. Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα που διάγουμε την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή κρίνεται αναγκαίο τα παιδιά να αντιληφθούν το εύρος των επιλογών που ξανοίγετε και να ξέρουν ότι εκεί έξω υπάρχουν πολλές και νέες ευκαιρίες στον επαγγελματικό στίβο, ειδικά σε καινοτόμες εξειδικεύσεις, εξειδικεύσεις που πολλές φορές δεν γνωρίζουν τα παιδιά, που πολλές φορές κάνουν τους γονείς να απορούν και παρόλα αυτά προσφέρουνε μία πολύ μεγάλη δυναμική στην αυριανή αγορά εργασίας. Το βλέμμα μας πρέπει να είναι στην αυριανή αγορά εργασίας, γιατί απευθύνονται αυτά τα παιδιά 10 χρόνια μετά, στην αγορά εργασίας του 2035, μια εντελώς διαφορετική αγορά εργασίας.
Η σημερινή εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές για τις τρεις τάξεις του λυκείου. Τα δεδομένα που αφορούν τις προοπτικές των επαγγελμάτων, τα νέα επαγγέλματα και την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην αγορά εργασίας είναι στοιχεία τα οποία απασχολούνε τους μαθητές όλου του λυκείου. Όπως φυσικά και τα διαδικαστικά θέματα που αφορούν: ποιο πεδίο να επιλέξω, ποια κατεύθυνση συνδυάζεται με ποια επαγγέλματα, επίσης είναι κάτι που φορά και τις τρεις τάξεις. Και είναι καλό που γίνεται για τις τρεις τάξεις, γιατί βλέπουμε νομοτελειακά ότι συνήθως οι Έλληνες μαθητές το αφήνουν τελευταία στιγμή στο μηχανογραφικό, όπου εκεί λυπάμαι που το λέω, ναι μεν μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε τα παιδιά, αλλά είναι η ύστατη στιγμή και δεν πρέπει να το αφήνουμε στην ύστατη στιγμή. Η εμπειρία δείχνει ότι το 80% των μαθητών αποφασίζει τελευταία στιγμή και ψάχνει τελευταία στιγμή οπότε αυτό είναι δεν είναι καλό.
Χαίρομαι που βλέπω ήδη ότι γεμίζει και η αίθουσα γιατί τα παιδιά έστω μία πληροφορία να αρπάξουνε θα τους κινήσει το ενδιαφέρον να ψαχτούν λίγο νωρίτερα και αυτό μας απασχολεί πολύ.
Μου έχει κάνει εντύπωση αρκετά, η διαφοροποίηση και των προτιμήσουν και των στάσεων και των αντιλήψεων των μαθητών και των γονέων μετά την πανδημία. Βλέπουμε ότι αρχίζει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό να διαμορφώνεται μία διαφορετική αντίληψη και στους γονείς και στους μαθητές ειδικά, που έχει να κάνει με το live work balance. Δηλαδή πλέον να μπορώ να βρω περισσότερο από ότι στο παρελθόν κάτι που εμένα μου αρέσει, κάτι που να μπορώ να συνδυάζω περισσότερο την οικογενειακή και επαγγελματική ισορροπία και κάτι το οποίο δεν βλέπαμε πριν την πανδημία σε τόσο μεγάλο βαθμό. Αυτό είναι ευχάριστο γιατί από τη μία τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι θέλουν να έχουνε και μία ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματική ζωής, δυσκολότερο για μας γιατί καλούμαστε σαν σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού να συνδυάσουμε πολλές παραμέτρους».
Την ενδιαφέρουσα ομιλία παρακολούθησαν μαθητές όλων των τάξεων του λυκείου, γονείς, καθηγητές και κάθε ενδιαφερόμενος που ήθελε να ενημερωθεί για τα νέα επαγγέλματα. Στο τέλος ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση.
- DSC_0474 DSC_0474
- DSC_0476 DSC_0476
- DSC_0470 DSC_0470
- DSC_0477 DSC_0477
- DSC_0480 DSC_0480
- DSC_0482 DSC_0482
- DSC_0488 DSC_0488
- DSC_0490 DSC_0490
- DSC_0483 DSC_0483
- DSC_0521 DSC_0521
- DSC_0484 DSC_0484
- DSC_0518 DSC_0518
- DSC_0492 DSC_0492
- DSC_0485 DSC_0485
- DSC_0481 DSC_0481
- DSC_0494 DSC_0494
- DSC_0486 DSC_0486
- DSC_0487 DSC_0487
- DSC_0489 DSC_0489
- DSC_0495 DSC_0495
- DSC_0500 DSC_0500
- DSC_0503 DSC_0503
- DSC_0502 DSC_0502
- DSC_0505 DSC_0505
- DSC_0506 DSC_0506
- DSC_0512 DSC_0512
- DSC_0497 DSC_0497
- DSC_0515 DSC_0515
- DSC_0508 DSC_0508
- DSC_0516 DSC_0516
- DSC_0520 DSC_0520
- DSC_0478 DSC_0478
- DSC_0522 DSC_0522
- DSC_0517 DSC_0517
https://pliroforiodotis.gr./index.php/news/society-menu/education-menu/95220-imerida-epaggelmatikoy-prosanatolismoy-diorganose-to-didaktirio-methodos#sigProId070532355b