Ομιλία για την έκθεση των εφήβων στα διαδικτυακά μέσα πραγματοποιήθηκε στην Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας (φωτογραφίες)
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Ομιλία με θέμα «Ψηφιακή κοινότητα, η έκθεση του εφήβου σε κοινή θέα» πραγματοποίησε το 5ο Γυμνάσιο Βέροιας, το απόγευμα της Τετάρτης, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας.
Επρόκειτο για ένα ‘μοίρασμα’ σκέψεων, μία διαδραστική επαφή με το κοινό, ώστε να απαντηθούν θέματα και προβληματισμοί που αφορούν τους γονείς και πως μπορούν τα παιδιά να πορευτούν ασφαλή στον διαδικτυακό κόσμο που χρησιμοποιούν καθημερινά.
Την εκδήλωση χαιρέτισε η υποδιευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Δέσποινα Καρυπίδου, λέγοντας μεταξύ άλλων «…αυτή η επανάσταση με τις ραγδαίες αλλαγές και ταχείες εξελίξεις μας βρίσκει απροετοίμαστους, ειδικά τους μαθητές που τις θεωρεί συναρπαστικές, όμως κρύβουν πολλές παγίδες και δεν γνωρίζουν πώς να προστατευτούν…».
Ο διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Χρήστος Πούλος, αναφέρθηκε στην άμετρη, άσκοπη και άκριτη χρήση των ψηφιακών μέσων από τους νεαρούς μαθητές. Μια συνήθεια να τα εμπιστεύονται με αφέλεια και ευκολία, να εξαρτώνται από αυτά, να είναι διαρκής σύντροφός τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα ενίοτε σοβαρά και δύσκολα στη διαχείρισή τους (πχ δημοσίευση προσωπικών φωτογραφιών, διαδικτυακά σχόλια και εκφοβισμός κ.α.). Έπειτα αναφέρθηκε στο αξιόλογο βιογραφικό του ομιλητή, που σήμερα μίλησε κι ως επιστήμονας αλλά κι ως γονέας.
Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ποινικό Δίκαιο ( ΑΠΘ) και στο Δίκαιο και Πληροφορική (ΠΑΜΑΚ), Θεόφιλος Παπαδόπουλος, ο οποίος ανέπτυξε τις εξής θεματικές:
-Προκλήσεις σε σχέση με τη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων
-Cyber Bullying
-Το δικαίωμα στη λήθη
«Είναι ότι πιο ερεβώδες και δύσκολο τη σημερινή εποχή να είναι κάποιος συνειδητοποιημένος γονέας. Η υπερβολική έκθεση του ανηλίκου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μία έκθεση που γίνεται χωρίς περιορισμούς, χωρίς φραγμούς και κυρίως με άγνοια κινδύνου, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει εικόνα ο ανήλικος σε ποια βάθη του διαδικτύου ‘σερφάρει’». Τέθηκαν ζητήματα με παράδειγμα, βασισμένο σε αληθινό γεγονός, μία υπόθεση εργασίας που είχε να κάνει με το ψηφιακό bullying μέσα στο σχολείο (διαμοιρασμός φωτογραφιών μεταξύ μαθητών) που μπορεί να οδηγήσει το θύμα μέχρι το απονενοημένο διάβημα. Αναφέρθηκαν οι ενέργειες που γίνονται μετά το cyber bullying ώστε να αποφευχθεί ανάλογο περιστατικό και μέχρι που μπορεί να φτάσει η έρευνα. «Το διαδίκτυο δεν είναι αχανές. Είναι ένα σύμμικτο περιορισμών που έχουν να κάνουν με τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα που δεν επιτρέπουν τρομερούς ελιγμούς». Επίσης φωτίστηκαν οι ενέργειες που κάνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Ακολούθησε συζήτηση με τους παρευρισκόμενους.
- DSC_0001 DSC_0001
- DSC_0007 DSC_0007
- DSC_0009 DSC_0009
- DSC_0011 DSC_0011
- DSC_0012 DSC_0012
- DSC_0014 DSC_0014
- DSC_0015 DSC_0015
- DSC_0016 DSC_0016
- DSC_0018 DSC_0018
- DSC_0020 DSC_0020
- DSC_0021 DSC_0021
- DSC_0022 DSC_0022
- DSC_0023 DSC_0023
- DSC_0026 DSC_0026
- DSC_0028 DSC_0028
- DSC_0029 DSC_0029
- DSC_0030 DSC_0030
- DSC_0031 DSC_0031
- DSC_0032 DSC_0032
- DSC_0033 DSC_0033
- DSC_0035 DSC_0035
- DSC_0034 DSC_0034
- DSC_0036 DSC_0036
- DSC_0037 DSC_0037
- DSC_0039 DSC_0039
- DSC_0040 DSC_0040
- DSC_0041 DSC_0041
- DSC_0042 DSC_0042
- DSC_0043 DSC_0043
- DSC_0045 DSC_0045
- DSC_0049 DSC_0049
- DSC_0051 DSC_0051
- DSC_0055 DSC_0055
- DSC_0054 DSC_0054
- DSC_0056 DSC_0056
- DSC_0057 DSC_0057
- DSC_0058 DSC_0058
- DSC_0053 DSC_0053
- DSC_0038 DSC_0038
- DSC_0059 DSC_0059
- DSC_0025 DSC_0025
- DSC_0002 DSC_0002
- DSC_0006 DSC_0006