BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Πρόσβαση: Ψήφισμα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών - Απολογισμός δράσεων

prosvasi

Από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων «Πρόσβαση» Ημαθίας ανακοινώθηκε το παρακάτω ψήφισμα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών:

"Η ελληνική κοινωνία διανύει τη δεύτερη πενταετία μιας άνευ προηγουμένου, σφοδρής και πλατιάς κρίσης, με δραματικές συνέπειες στη σωματική και ψυχική υγεία του πληθυσμού και την κοινωνική συνοχή.

Η ανεργία, η σημαντική μείωση των εισοδημάτων καθώς και η συρρίκνωση των κοινωνικών δαπανών, ως αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών που ασκήθηκαν αυτά τα χρόνια αλλά και των όρων δόμησης της νέας ελληνικής πραγματικότητας, έχουν οδηγήσει σε αύξηση της κατάθλιψης, των αυτοκτονιών, των αστέγων, των ανθρώπων που υποσιτίζονται, την αύξηση της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, όξυνση της βίας, του ρατσισμού και της κοινωνικής έντασης.

Ως κοινωνικοί επιστήμονες, λειτουργοί-εργαζόμενοι στο χώρο της πρόληψης ερχόμαστε πρώτοι σε επαφή με τα κοινωνικά προβλήματα. Βλέπουμε την κρίση να βαθαίνει και να διαπερνά κάθε κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας μέσα από την αύξηση των αιτήματων μας, τις ανάγκες και τις ελλείψεις των κοινωνικών υπηρεσιών.

Σε καθημερινή βάση ερχόμαστε σε επαφή με τον κοινωνικό χώρο του σχολείου -τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές- που είναι και το κύριο πλαίσιο ανάπτυξης των δράσεων μας.

Ενός σχολείου βαθιά ταξικού, που ευνοεί την κοινωνική επιλογή, που λειτουργεί με εκπαιδευτικούς απαξιωμένους από την κοινωνία, την πολιτεία αλλά και, συχνά, από τους ίδιους τους εαυτούς τους, που συντηρεί και αναπαράγει όλα τα κοινωνικά προβλήματα.

Συναντάμε γονείς που έχουν εσωτερικεύσει την κρίση ως προσωπική και οικογενειακή τους αποτυχία, με σύνθετα προβλήματα φτώχειας, κατάθλιψης, πανικού, που αδυνατούν να προσεγγίσουν κοινωνικές υπηρεσίες και να επιλύσουν απλά θέματα.

Νέους που υιοθετούν μία στάση εγκατάλειψης και παραίτησης, σε μια ηλικία που θα έπρεπε να διακατέχονται από ενθουσιασμό, νέους χωρίς όνειρα και στόχους, που όλο και πιο συχνά γυρεύουν λύσεις στην εξάρτηση, στο διαδίκτυο ή προσχωρώντας σε συμμορίες και φασιστικές ομάδες.

Η κρίση βιώνεται ως αποστέρηση, ως αδιέξοδο, ως κίνδυνος, αλλά πολύ περισσότερο ως απώλεια νοήματος ζωής.

Η έννοια της κρίσης είναι ένα από τα κύρια αντικείμενα με τα οποία δουλεύουμε στην Πρόληψη. Έχουμε την επιστημονική γνώση, την πολύτιμη εμπειρία αλλά και το χρέος προς τις τοπικές κοινότητες όπου δρούμε, να αναδείξουμε τις αιτίες της κρίσης αλλά και να συμβάλουμε στην ανατροπή τους.

Η πρόληψη προβάλλει ως μια από τις λύσεις, που σε τοπικό επίπεδο μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση πολλών κοινωνικών προβλημάτων που συνδέονται με τις ανάγκες των νέων, αλλά και του γενικού πληθυσμού στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής κρίσης.

Εμείς «βιώνουμε» κάθε μέρα την κρίση, καλούμαστε να σκεφτούμε εντός της και να την αντιμετωπίσουμε.

Καμιά βεβαιότητα δεν πρόκειται να επανέλθει και καμιά παλιά ασφάλεια δεν ισχύει πια.

Καλούμαστε να κατανοήσουμε τη νέα κοινωνική πραγματικότητα και να συμβάλουμε στην αλλαγή της.

Αυτό μπορεί να γίνει υιοθετώντας στην πρόληψη έναν ρόλο κοινωνικής παρέμβασης.

Η ελληνική κοινωνία τις προηγούμενες δεκαετίες είχε χάσει τα οχυρά της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, της συνεργατικότητας και της αυτοοργάνωσης.

Άρα, ένα σημαντικό έργο μας θα πρέπει να είναι η κινητοποίηση και η συνένωση των υπαρχόντων δεσμών και δικτύων, ώστε να αντιμετωπίζονται ποικίλες ανάγκες αλλά και η συμβολή μας στο να δημιουργηθουν, εάν δεν υπάρχουν.

Τα Κέντρα Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας συμπληρώνουν 19 χρόνια λειτουργίας από της δημιουργίας του πρώτου και καλούνται και φέτος να «αναδείξουν» την «Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών».

Διαφωνούμε με τα επικοινωνιακά ΕΣΠΑ, που από τον συνεργάτη ΟΚΑΝΑ στήθηκαν εδώ και καιρό, χρησιμοποιώντας αυτή τη μέρα με ατελέσφορο τρόπο, ξοδεύοντας χρήματα σε άχρηστα πράγματα, όταν γύρω μας υπάρχει τόση φτώχια και αγωνία.

Μακριά κι απέναντι από τέτοια ντροπιαστικά «πανηγύρια», πιστεύουμε ότι οι πράξεις μας την ημέρα αυτή μπορεί να έχουν ως στόχο την ενεργοποίηση των τοπικών φορέων και όλης της τοπικής κοινότητας προς την κατεύθυνση της συν-δημιουργίας ενός κοινωνικού μετώπου, για να αντιμετωπίσουμε αλλά και να ανατρέψουμε τις πρωτόγνωρες για όλους μας καταστάσεις, χαράζοντας νέους, δικούς μας δρόμους προσωπικής και συλλογικής ελευθερίας.

Για ένα μέτωπο εμπιστοσύνης στην ανθρώπινη ύπαρξη και τις κοινότητές της!".

Απολογισμός δράσεων της Πρόσβασης

Φεβρουάριος –Ιούνιος  2015

1. Δράσεις στη Σχολική Κοινότητα

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

- «Πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού-Bulling», διήμερη ενδοσχολική επιμόρφωσηεκπαιδευτικών στα Δημοτικά Σχολεία Καβάσιλας και Νησίου (Φεβρουάριος 2015).

-  «Σεξουαλική αγωγή και διαφυλικές σχέσεις για μαθητές 5 έως 7 ετών», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγούς (Μάρτιος 2015).

- Βιωματικά εργαστήρια  με μαθητές  των  Δημοτικών Σχολείων: ΚαβάσιλαςΝησίου, 2ου Βέροιας, 4ου Βέροιας, 7ου Βέροιας,3ου Νάουσας, Ξεχασμένης, Τρικάλων, 4ου Βέροιας,1ου Νάουσας, Πρασινάδας και Πλάτανου, 2ου  Μελικής, Αγγελοχωρίου, 10ου Βέροιας, Ράχης , Τριποτάμου και των Νηπιαγωγείων: 8ου Νάουσας, Στενήμαχου με θέματα «Σχολικός
 εκφοβισμός-Bulling», «Ενδοσχολική βία», «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Διαχείριση συγκρούσεων»,  «Συναισθήματα», «Δικαιώματα των παιδιών», «Ρατσισμός», «Διαδίκτυο-ηλεκτρονικά παιχνίδια», «Ο κήπος με τις 11 γάτες»   (Φεβρουάριος - Ιούνιος 2015).

- Βιωματικά εργαστήρια  με μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, με θέματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών(2 συναντήσεις, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2015).

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

- «Βιωματική εκπαίδευση και εμψύχωση στο σχολείο: Από την τάξη στην ομάδα», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών (Μάρτιος 2015).

- «Στηρίζομαι στα πόδια μου», τριήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσηςεκπαιδευτικών στο 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας (Ιούνιος 2015).

- Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές των Γυμνασίων: Κορυφής,2ου Νάουσας , Επισκοπής,  1ου  Αλεξάνδρειας, Μελίκης, 4ου Βέροιας, Πλατέος, Μακροχωρίου,1ου Νάουσας,Μουσικού Βέροιας,Καβάσιλας και των Λυκείων: Μακροχωρίου, 1ου Βέροιας,  1ου Αλεξάνδρειας, ΕΠΑΛ Βέροιας, 2ου Νάουσας, 2ου Βέροιας, ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας  με θέματα, «Εξαρτήσεις», «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Εφηβεία», «Συναισθήματα», «Σχολικός εκφοβισμός», «Αλκοόλ-τσιγάρο», «Ενδοσχολική βία», «Αυτοεκτίμηση», «Ενσυναίσθηση-εθελοντισμός», «Λήψη αποφάσεων και αυτογνωσία», «Διαφυλλικές σχέσεις», «Συγκρούσεις-επιθετικότητα», «Διαχείριση θυμού, συγκρούσεις» ( Φεβρουάριος – Ιούνιος 2015).

- Συμμετοχή στην πραγματοποίηση της Πανελλήνιας επιστημονική έρευνα για την χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών στο σχολικό πληθυσμό (ESPAD 2015) σε συνεργασία με το ΕΠΙΨΥ και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

2. Δράσεις για γονείς

- Ομάδες Γονέων με θέμα «Επικοινωνία στην οικογένεια» (6-8 εβδομαδιαίων συναντήσεων): 2ου Νηπιαγωγείου Βέροιας, 17ου-,6ου και 3ου Νηπιαγωγείου Βέροιας.

- Ομιλίες – ενημερωτικές συναντήσεις σε γονείς των Δημοτικών Σχολείων Νεόκαστρου, Καβάσιλας, Πολυπλάτανου, 5ου Νάουσας, 2ου Μακροχωρίου, 10ου Βέροιας, Σταυρού,
των
Νηπιαγωγείων: Πλατέος,Αγίου Γεωργίου, 8ου Βέροιας, του Ιδ. Παιδικού Σταθμού «Παιδικός Πλανήτης», με θέματα«Διαπαιδαγώγηση», «Επικοινωνία στην οικογένεια», «Αυτοεκτίμηση», «Σχολικός εκφοβισμός», «Διαφορετικότητα», «Εθισμός στο διαδίκτυο», «Ορθή χρήση του διαδικτύου» (Φεβρουάριος  - Ιούνιος  2015)

3.  Δράσεις στην ευρύτερη κοινότητα

- Βιωματικά εργαστήρια με σπουδαστές του ΣΔΕ Νάουσας και Αλεξάνδρειας με θέματα«Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Εθισμός στο διαδίκτυο», «Διαπαιδαγώγηση»(Φεβρουάριος-Ιούνιος 2015).

- Ομιλία με θέμα «Ουσιοεξάρτηση: Αίτια και αντιμετώπιση.» στα πλαίσια ημερίδας που διοργάνωσε ο Δήμος Νάουσας με θέμα «Εθισμός και απεξάρτηση» (Μάρτιος 2015).

Εποπτεία και υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση των προγραμμάτων.

Ανταπόκριση σε πλήθος αιτημάτων για ατομική συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69