Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η φιλοξενία μαθητών και εκπαιδευτικών από το Μάριμπορ της Σλοβενίας στο σχολείο της Κουλούρας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η φιλοξενία-ανταπόδοση μαθητών και εκπαιδευτικών του “Osnovna sola Draga Kobala” από το Μάριμπορ της Σλοβενίας από το Δημοτικό Κουλούρας. Είχε προηγηθεί μετακίνησε του σχολείου της Κουλούρας καθώς και του Δημοτικού Σχολείου Διαβατού – Μέσης (ως μέλος της κοινοπραξίας), στα πλαίσια υλοποίησης της Εγκεκριμένης Διαπίστευσης Erasmus 2021-2027.
Μέσα από τη φιλοξενία και το, από κοινού σχεδιασμένο μεταξύ των σχολείων, πρόγραμμα, έγινε προσπάθεια προσαρμογής και υποστήριξης τόσο της στοχοθεσίας του διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ του σχολείου της Κουλούρας, όσο, φυσικά και της στοχοθεσίας του σχεδίου του , επίσης, διαπιστευμένου φιλοξενούμενου.
Το “Osnovna sola Draga Kobala” , είναι ένα μεγάλο σχολείο, υψηλών προδιαγραφών, με μεγάλη ευρωπαϊκή εμπειρία και ανοιχτό σε καινοτόμες,, συμμετοχικές, συμπεριληπτικές πρωτοβουλίες, με κέντρο το μαθητή.
Το πρόγραμμα της εβδομάδας φιλοξενίας μοιράστηκε και στους δυο χώρους των σχολείων μας (Κουλούρας και Διαβατού-Μέσης) το οποίο περιείχε τόσο παρακολουθήσεις διδασκαλιών (Γλώσσα στην Α΄, Ιστορία στη Δ΄, Εικαστικά στη Στ΄), αφού ταυτόχρονα, εκτός από μαθητές και εκπαιδευτικούς που φιλοξενούνταν στην κατηγορία Group mobility of pupils , φιλοξενούνταν και εκπαιδευτικοί για Job shadowing, με εστίαση στη Συμπερίληψη καθώς και τη διαχείριση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας του μαθητικού δυναμικού όσο και πλήθος δραστηριοτήτων-κατασκευών (σκιάχτρα, μικρό υφαντό …) παιχνιδιών (Γαϊτανάκι, Σκούπα …) συμμετοχικών δράσεων (Κήπος, Μαγειρική…), αλλά και πολιτιστικής επαφής και γνωριμίας με την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας (Εθνογραφικό Μουσείο και Κέντρο μάσκας - Γιώργη Μελίκη, Μουσεία και Ανάκτορο των Αιγών, Αναστενάρια-παρακολούθηση εθίμου, Βιβλιοθήκη Βέροιας-συμμετοχή σε βιωματική δράση, περιήγηση στην πόλη της Βέροιας.
Φυσικά και με ευκαιρίες ψυχαγωγίας, αναψυχής, στιγμών χαλάρωσης, διασκέδασης, σύσφιξης σχέσεων μεταξύ μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων.
Μια ακόμη φιλοξενία με ισχυρά κίνητρα σε όσους υπερασπίζονται τη μεγάλη προσφορά και το ρόλο που παίζουν τα σχέδια Erasmus για συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και μαθητές αλλά και για το σχολείο στο σύνολό του, ως λειτουργία, συλλογή εμπειριών, ερεθισμάτων, παραγωγικών συμπράξεων, διάδρασης, ανταλλαγής καλών πρακτικών κ.λ.π.