Μέσω δοκιμασιών μαθητές από το Γυμνάσιο Πλατέως έμαθαν για την αναπηρία
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Μέσω δοκιμασιών μαθητές από το Γυμνάσιο Πλατέως άκουσαν και έμαθαν για την αναπηρία. Με βιωματικό τρόπο οι μαθητές έμαθαν για την αναπηρία και κατανόησαν περισσότερο πώς είναι να αντιμετωπίζεις εμπόδια στην καθημερινή ζωή χωρις να το θέλεις ο ίδιος.
Έκλεισαν τα μάτια τους και επιχείρησαν να περπατήσουν μία διαδρομή έχοντας έναν συμμαθητή τους για συνοδό, κινηθηκαν στο αναπηρικο αμαξίδιο για να εντοπισουν ποσο προσβασιμο ειναι το σχολείο τους ενώ κάνοντας κινήσεις παντομίμας δοκίμασαν να εξηγήσουν τα συναισθήματα και τις ιδέες τους.
Στο πρώτο στάδιο έγινε η παρουσίαση από την πρόεδρο του Αθλητικού Σωματείου ΑμεΑ Ν. Ημαθίας ΑΙΓΕΣ ΒΕΡΓΙΝΑ Έφη Καραγιάννη για το έργο του σωματείου και της ομοσπονδίας, για τις δράσεις που θα ακολουθήσουν και μιλησαμε για τα παραολυμπιακά αθλήματα. Ακολούθησε η παρουσίαση του παραμυθιού " Η Ποντικίνα η Πικασίνα" όπου συζήτησαν για τα όνειρα και τους στόχους που πρέπει να έχουν οι μαθητές και να μην τα παρατάνε με την πρώτη δυσκολία.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με το τι είναι αναπηρία, ποια είδη αναπηρίας υπάρχουν, ποιες αναπηρίες γνωρίζουν και ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα ΑμεΑ. Ακολούθως, ήρθε το βιωματικό παιχνίδι με τους μαθητές και τις μαθήτριες να χωρίζονται σε τρεις ξεχωριστές ομάδες μέσα στη σχολική αίθουσα.
Με τη βοήθεια της προέδρου και των υπεύθυνων καθηγητών που οργάνωσαν τη δράση προσπάθησαν να αντιληφθούν ποιες είναι οι δυσκολίες της κινητικής και της οπτικής αναπηρίας.
Οι μαθητές του σχολείου μαζί με τους αθλητές του σωματείου έπαιξαν διαφορά παιχνίδια ενσυναίσθησης και βιωματικών δραστηριοτήτων. Μπαίνοντας στην θέση του ατόμου με αναπηρία, τα παιδιά κατάλαβαν τις δυσκολίες σε καθημερινές δραστηριότητες και διαπίστωσαν ότι για όλα μπορούν να δοθούν λύσεις αρκεί να υπάρχει ο σεβασμός, η θέληση και η αποδοχή του διαφορετικού.