ΕΛΜΕ Ημαθίας: Για ποιο λόγο αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί στην αξιολόγηση (βίντεο)
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Την αντίθεσή του στην ατομική αξιολόγηση που προσπαθεί να επαναφέρει το Υπουργείο Παιδείας εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Ημαθίας.
Στην κεντρική του εισήγηση ο πρόεδρος Χρήστος Πούλος τόνισε ότι πρόκειται έναν οπισθοδρομική και αντιπαραγωγική για μια διαδικασία που καταργήθηκε την δεκαετία του 1980 και ενώ έγιναν προσπάθειες τα επόμενα χρόνια, δεν επανήλθε ποτέ.
Αυτό που τονίστηκε ιδιαίτερα ήταν ότι ο τομέας της παιδείας χρειάζεται ουσιαστικές παρεμβάσεις για να βελτιωθεί όπως η αύξηση της χρηματοδότησης, η κατασκευή νέων σχολείων, η κάλυψη εκπαιδευτικών κενών με την πρόσληψη εκπαιδευτικών, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα κ.α.
Επισημάνθηκε ότι το Υπουργείο προσπαθεί τώρα, παραμονές εκλογών, να φέρει το θέμα για να ενεργοποιήσει κοινωνικά αντανακλαστικά, παρουσιάζοντας ότι φέρνει κάτι θετικό στον τομέα της εκπαίδευσης.
Στις τοποθετήσεις τους τα μέλη της ΕΛΜΕ σημείωσαν ότι η αξιολόγηση θα δημιουργήσει σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων (καλά και κακά), μισθολογικές διαφορές ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, διαμόρφωση φοβισμένων και ελεγχόμενων εκπαιδευτικών. Επίσης τονίστηκε ότι διεθνείς μελέτες έδειξαν ότι όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση δημιούργησε κλίμα ανταγωνισμού και λειτούργησε αρνητικά.
Επίσης υποστηρίχθηκε ότι το Υπουργείο με απαξίωση δεν λαμβάνει την άποψη των εκπαιδευτικών.
Τέλος σημειώθηκε ότι με τα νέα δεδομένα, μπαίνει σε αίρεση και η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών.
Στην σύντευξη τύπου συμμετείχαν ο πρόεδρος Χρήστος Πούλος, η αντιπρόεδρος Μαρία Συμεωνίδου, ο γραμματέας Αλέκος Μόσχος και το μέλος Ευγενία Καβαλάρη.
Ακολουθεί το βίντεο