BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Μια παράλογη κατάσταση

Γράφει ο Γιώργος Μακαρατζής

Σήμερα το μεσημέρι στην οδό Μητροπόλεως συνάντησα μια δασκάλα που εργάζεται σ’ ένα σχολείο της Βέροιας. Τη γνωρίζω πολλά χρόνια και εκτιμώ ιδιαίτερα το εκπαιδευτικό της έργο. Στη σύντομη συζήτηση που είχαμε διαπίστωσα ότι ήταν πολύ χαρούμενη αλλά και πολύ λυπημένη.

Πολύ χαρούμενη, επειδή τα παιδιά της τάξης της σκέφθηκαν πολύ έξυπνες ερωτήσεις για τη συνέντευξη μιας ζωγράφου της Βέροιας, την οποία θα συναντούσαν από κοντά. Πολύ λυπημένη, επειδή όταν ανακοίνωσε στους άλλους και τις άλλες εκπαιδευτικούς του σχολείου τι κατάφεραν οι μαθητές της, και συνάντησε αδιαφορία και άκουσε ένα σχόλιο που την πείραξε ιδιαίτερα: «Πώς έχεις ακόμη το κουράγιο να ασχολείσαι σε τέτοια ηλικία;»

Τι έχουμε εδώ λοιπόν; Μια παράλογη κατάσταση! Από τη μια πλευρά, θέλουμε εκπαιδευτικούς που θέτουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στο επίκεντρο της διδασκαλίας, τους εμπλέκουν ενεργά σε δραστηριότητες που προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, τους μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν και τους βοηθούν να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Από την άλλη, αντί να τους ενθαρρύνουμε και να τους ανταμείβουμε για το αξιόλογο έργο τους, επιτρέπουμε να τους προσβάλλουν και να τους στενοχωρούν με αυτόν τον τρόπο! Αντί να τους προβάλλουμε ως παράδειγμα προς μίμηση, να τους επαινούμε, να τους υποστηρίζουμε και να μαθαίνουμε από αυτούς, τους απογοητεύουμε και προσπαθούμε να μειώσουμε τη δουλειά τους!

Πρέπει, επιτέλους, να μπει ένα τέλος σε αυτή την παράλογη κατάσταση! Θεωρώ ότι αναγκαία συνθήκη για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί η απόφαση της πολιτείας να εφαρμόσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με τέτοιον τρόπο, ώστε όσοι είναι περισσότερο αποτελεσματικοί στο έργο τους ν’ ανταμείβονται όχι μόνο με μόρια, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος αλλά και με οικονομικά οφέλη και υπηρεσιακή εξέλιξη.

Με αυτόν τον τρόπο αφενός θα νιώσουν ικανοποίηση ότι το έργο τους αποκτά προστιθέμενη αξία και αφετέρου θα έχουν ισχυρά κίνητρα για να το συνεχίσουν με περισσότερη αποτελεσματικότητα.  

Γιώργος Μακαρατζής

πρώην Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69