Βιωματικά εργαστήρια για τη διαφορετικότητα και την φιλία
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Στις 17 & 31 Μαρτίου 2022, στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», πραγματοποιήθηκαν στους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Βέροιας βιωματικά εργαστήρια για τη διαφορετικότητα με θέμα: «Ούτε καλύτερος, ούτε χειρότερος, απλά διαφορετικός».
Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν από την Κοινωνική Λειτουργό της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Βέροιας, Φωτεινή Τερζή, και τη ψυχολόγο του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Βέροιας, Ιωάννα Κακολύρη-Κλίτση.
Στo πλαίσιo του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες εξοικειώθηκαν με έννοιες όπως τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, οι μορφές, τα αίτια και οι συνέπειες των διακρίσεων. Κατόπιν, μέσα από παιχνίδι ρόλων είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το διαφορετικό μπαίνοντας στη θέση του άλλου και αναγνωρίζοντας τα συναισθήματά του. Στόχος ήταν η αναγνώριση των δικαιωμάτων των άλλων, η ενίσχυση της αποδοχής της διαφορετικότητας και η ενσυναίσθηση.
Βιωματικό Εργαστήριο για τη φιλία
Στις 28 & 29 Μαρτίου 2022, πραγματοποιήθηκαν στους/στις μαθητές/τριες της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού σχολείου Βέροιας βιωματικά εργαστήρια για τη φιλία με θέμα: «Η σημασία της φιλίας και των επιρροών στους έφηβους».
Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν από τις Ψυχολόγους της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Βέροιας, Παρασκευή Αγγελή και Ελισσάβετ Θωμαΐδη.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες εξοικειώθηκαν με έννοιες όπως φιλία, παρέα, κλίκα. Κατόπιν, μέσα από παιχνίδι ρόλων είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με αρνητικές επιρροές που ασκούν οι συνομήλικοι. Στόχος ήταν η αναγνώριση των επιρροών αυτών καθώς και η εκμάθηση τρόπων διαχείρισης της πίεσης που ασκούνται στους έφηβους από συνομηλίκους.