BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στο Βέλγιο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Η δεύτερη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Me, You and our Europe» και θέμα τον πολιτισμό, στο οποίο το 5ο ΓΕΛ συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Ηouthalen του Βελγίου από τις 17 ως τις 22 Ιανουαρίου. Μετέβησαν 15 συνολικά μαθητές από Ελλάδα και Ισπανία, οι οποίοι συνεργάστηκαν άψογα σε όλη τη διάρκεια της κινητικότητας με τους Ισπανούς και Βέλγους μαθητές.

Η εννεαμελής αποστολή του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας, που αποτελούνταν από τις μαθήτριες Αποστολίδου Ευαγγελία, Θαρτόρι Μαρία, Καγκελίδου Φωτεινή, Καλογήρου Ηλιάνα, Καραγεώργου Παναγιώτα, Πορλίδα Νικολέτα και τους καθηγητές Καραγιάννη Φράγκα, Ασικίδη Μιχάλη και Θυμιοπούλου Χριστίνα, επισκέφτηκε το σχολείο InspiroCollege την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου, στους χώρους του οποίου αρχικά ξεναγήθηκε και στη συνέχεια συνεργάστηκε με τους ευρωπαίους εταίρους σε θέματα διαπολιτισμικών ανταλλαγών.

Την δεύτερη μέρα της κινητικότητας οι αποστολές επισκέφθηκαν την πόλη των Βρυξελλών και συγκεκριμένα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο σύγχρονο διαδραστικό μουσείο του οποίου ξεναγήθηκαν, καθώς και άλλα σημεία πολιτισμικού ενδιαφέροντος, όπως το Βασιλικό Παλάτι και την κεντρική πλατεία της Παλιάς Πόλης, Grand Place, γοτθικής αρχιτεκτονικής και μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Τόσο η αρχιτεκτονική όσο και ο τρόπος ζωής της βελγικής πρωτεύουσας αποτέλεσε την αφετηρία για την συζήτηση και δημιουργία projects για τις πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές. Παράλληλα, με αφορμή την επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συζητήθηκε η συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην συνεργασία των ευρωπαϊκών κρατών και στην δημιουργική αξιοποίηση των πολιτισμικών διαφορών. Το απόγευμα επισκέφθηκαν την γραφική πανεπιστημιούπολη Leuven με τα επιβλητικά κτήρια γοτθικής επίσης αρχιτεκτονικής.

Με βάση τις εμπειρίες της προηγούμενης μέρας, την επόμενη μέρα τα συνεργαζόμενα σχολεία παρέμειναν στον εντυπωσιακά διαμορφωμένο πολλαπλών χρήσεων χώρο του βέλγικου σχολείου και οι μαθητές συνεργάστηκαν σε διεθνικές μεικτές ομάδες δημιουργώντας projects για τις πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές των τριών χωρών, αφού πρώτα παρακολούθησαν μια παρουσίαση για την δημιουργία βίντεο εστιάζοντας και σε τεχνικές λεπτομέρειες. Θέματα που πραγματεύτηκαν αυτή τη φορά ήταν η καλλιτεχνική παραγωγή στις τρεις χώρες, ο τρόπος διασκέδασης των πολιτών τους, η γαστρονομία τους, οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις και τα εκπαιδευτικά συστήματα. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην γειτονική πόλη Hasselt.

Την Πέμπτη, οι αποστολές επισκέφθηκαν την πόλη Γάνδη, ξεκινώντας από το Κάστρο Gravensteen που δεσπόζει στο κέντρο της πόλης από το 1180 και εντρυφώντας στο παρελθόν της περιοχής· συνέχισαν με μια ξενάγηση με βάρκα στα γραφικά κανάλια της πόλης θαυμάζοντας την μεσαιωνική πόλη, γνωρίζοντας βαθύτερα το πολιτισμικό παρελθόν του βελγίου και της βόρειας Ευρώπης γενικότερα. Τέλος, επισκέφτηκαν τον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό γοτθικής αρχιτεκτονικής της Γάνδης γνωρίζοντας την θρησκευτική κουλτούρα της περιοχής.

Η κινητικότητα ολοκληρώθηκε την τελευταία ημέρα με την πραγματοποίηση επίσκεψης στο παλιό λιγνιτωρυχείο της πόλης Gend κοντά στα ολλανδικά σύνορα που λειτουργεί ως μουσείο και απόλαυσαν μια εντυπωσιακή ξενάγηση πολλά μέτρα κάτω από τη γη. Η εμπειρία αυτή έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και μαθήτριες να γνωρίσουν την ζωή των εργατών στα πάμπολλα λιγνιτωρυχεία της περιοχής, στα οποία εργάστηκαν πολλοί μετανάστες, πολλοί εκ των οποίων ήταν και είναι Έλληνες. Ακολούθησε περίπατος στον τεχνητό λόφο από περιττά υλικά του ορυχείου που έληξε με τη θαυμάσια θέα της τεχνητής λίμνης της περιοχής. Το ίδιο βράδυ έγινε η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση για τα τρία συνεργαζόμενα σχολεία σφραγίζοντας μια ακόμη αξέχαστη κινητικότητα και αποδεικνύοντας αφενός την δύναμη της ανθρώπινης φύσης να ξεπερνά στερεότυπα και αφετέρου την αξία των προγραμμάτων Erasmus+ που δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να αποβάλλουν προκαταλήψεις και να συνδέονται με τους συνανθρώπους /συμπολίτες τους χωρίς περιορισμούς.

 

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69