5ο ΓΕΛ Βέροιας: Ένα σχολείο που μας χωράει όλους
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Το τριήμερο 26-28/11/2021 η ομάδα δράσης του 5ου ΓΕΛ Βεροίας που συντονίζει τη συμπερίληψη των παιδιών-προσφύγων και αποτελείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, κ. Σταμάτιο Χρυσή, την εκπαιδευτικό, την κ. Χάρη Αξούριστου ως εκπρόσωπο του Συλλόγου Διδασκόντων, και την κ. Καλλιόπη Σιούτη ως εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, συμμετείχαν στην Ακαδημία επιμόρφωσης που οργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC) και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Στην Ακαδημία «Σχολεία για Όλους» δόθηκε έμφαση στο σχεδιασμό δράσεων του σχολείου που αφορούν στην πληρέστερη και όσο το δυνατό πιο συμπεριληπτική υποδοχή παιδιών-προσφύγων στο σχολείο, με την πολύτιμη καθοδήγηση της εμψυχώτριας εκπαιδευτικού, κ. Γιώτας Γάτση, η οποία θα συνδράμει και μακροπρόθεσμα τη σχολική μονάδα, ώστε να επιμορφωθεί και να ευαισθητοποιηθεί πάνω σε θέματα συμπερίληψης μαθητών/-τριών με κάθε είδους ιδιαιτερότητα, εστιάζοντας κυρίως σε μαθητές/τριες προσφυγικής καταγωγής. Περαιτέρω, στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση αυτή να «ανοίξει» διόδους επικοινωνίας και με τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου, τα όμορα σχολεία, το Γυμνάσιο Βεργίνας, το οποίο υποδέχεται μαθητές-πρόσφυγες, αλλά και με τον Δήμο Βεροίας και άλλους εμπλεκόμενους φορείς.
To έργο «Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία» είναι ένα καινοτόμο, εθνικό τριετές πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση του σχολικού δημοκρατικού πολιτισμού. Προσφέρει επιστημονική επιμόρφωση και διαρκή υποστήριξη σε διευθυντές, διευθύντριες, εκπαιδευτικούς σχολείων και γονείς για θέματα που αφορούν τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη, τη συμπερίληψη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC). Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 συμμετείχαν στο πρόγραμμα μας 18 Γυμνάσια της Βόρειας και Νότιας Ελλάδας, στα οποία λειτουργούν ‘Τάξεις Υποδοχής’. Στόχος του προγράμματος αποτελεί να συμμετέχουν έως 150 σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ‘Τάξεις Υποδοχής’ έως το τέλος του σχολικού έτους 2021-2022.