ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Δεν είμαστε αναλώσιμοι"
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Η κυβέρνηση, 5 μήνες από τότε που ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων και ένα χρόνο μετά το πρώτο κλείσιμό τους λόγω πανδημίας, πήρε την απόφαση για την επαναλειτουργία των Λυκείων και μόνο. Ωστόσο, αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Αυτό, τη στιγμή που η κατάσταση σχετικά με την πανδημία στη χώρα μας, είναι πολύ χειρότερη σήμερα απ’ ό,τι τον περασμένο Νοέμβριο, εξαιτίας, κυρίως, της αποτυχημένης κυβερνητικής διαχείρισης. Μιας διαχείρισης που, με δυο λόγια, περιγράφεται αφενός από πλειοδοσία σε απαγορεύσεις, περιορισμούς και καταστολή και αφετέρου από εγκληματική απροθυμία ουσιαστικής ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας, μια εμμονή να μείνουν τα μεγάλα ιδιωτικά νοσοκομεία στο απυρόβλητο και μια πεισματική άρνηση να ληφθούν αποτελεσματικά μέτρα σε εργασιακούς χώρους και μέσα μαζικής μεταφοράς. Το σκηνικό συμπληρώνεται (με την αμέριστη αρωγή πάντα των φίλιων ΜΜΕ...) με την συστηματική, ατεκμηρίωτη και βολική στοχοποίηση για την επιδείνωση της επιδημίας, των απλών πολιτών και των κοινωνικών αγωνιστών που τολμούν να διαμαρτύρονται.
Έτσι, αντιμετωπίζουμε το παράδοξο τα σχολεία να έχουν κλείσει με περίπου 500 κρούσματα ημερησίως και να ανοίγουν με πάνω από 4000! Και αυτή η επικείμενη απόφαση δικαιολογείται, κατά τα λεγόμενα των ιθυνόντων και των τηλεοπτικών φερέφωνών τους, παρουσιάζοντας τα self test ως το... «νέο υπερόπλο» απέναντι στον κορονοϊο, τόσο στα σχολεία όσο και γενικότερα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, υπουργείο παιδείας και κυβέρνηση, συνεχίζουν να απορρίπτουν ασυζητητί, το σύνολο των αιτημάτων, που εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, διατυπώνει η εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων.
Η χρήση των self test, θα μπορούσε, ως ένα βαθμό, να συνεισφέρει στην έγκαιρη διάγνωση κρουσμάτων. Όμως, είναι προφανές ότι αυτό το μέτρο μόνο του είναι απολύτως ανεπαρκές για να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια. Σύμφωνα με ειδικούς επιστήμονες, η διάγνωση που παρέχουν είναι επισφαλής, περισσότερο και από τα rapid test. Το ότι αυτά τα test προγραμματίζεται να διενεργούνται από μη εξειδικευμένα άτομα (γονείς, εκπαιδευτικοί κλπ) καθιστά τα αποτελέσματά τους ακόμα πιο αναξιόπιστα. Και, φυσικά, ένα άλλο ζήτημα που τίθεται είναι και το κατά πόσο θα δηλώνεται με ειλικρίνεια το αποτέλεσμα του αυτοελέγχου στο σχολείο και στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Ως ΕΛΜΕ, έχουμε από καιρό και επανειλημμένα εκφράσει την άποψη ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη και ότι η αναστολή της επί μακρόν και η αντικατάστασή της από την τηλεκπαίδευση, έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες στους μαθητές. Γι΄ αυτό, ήδη από την αρχή της πανδημίας, την προηγούμενη άνοιξη, με τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία και τις ομοσπονδίες, υποστηρίζουμε ότι πρέπει να ληφθούν από την πολιτεία, όλα εκείνα τα μέτρα που θα εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Μέτρα που δεν θα πάψουμε να διεκδικούμε ακούραστα , όσο κι αν το υπουργείο και η κυβέρνηση μας αγνοούν επιδεικτικά.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Λειτουργία σχολείων με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο ανά τμήμα.
Αύξηση κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση, ώστε να προσληφθούν εκπαιδευτικοί και να βρεθούν αίθουσες και χώροι για στέγαση των τμημάτων.
Διενέργεια δωρεάν, μαζικών, επαναλαμβανόμενων αξιόπιστων τεστ για έλεγχο της διάδοσης του ιού. Να διεξάγονται με ευθύνη της πολιτείας, είτε ενισχύοντας τις πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε με υγειονομικούς στα σχολεία.
Τα τεστ να καλύπτουν όλους τους μαθητές μας όλων των ηλικιών και όλο το προσωπικό των σχολείων (εκπαιδευτικούς, καθαρίστριες, διοικητικούς κλπ).
Να ξεκινήσει άμεσα και οργανωμένα ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών.
Δωρεάν διανομή μασκών υψηλών προδιαγραφών για προστασία από τα μεταλλαγμένα στελέχη του ιού που είναι πολύ πιο μεταδοτικά, και μάλιστα μεταξύ των παιδιών και εφήβων.
Πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού για επαρκή καθαρισμό και απολύμανση των σχολικών χώρων.
Ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, σύμφωνα με τα πάγια και σημαντικά αιτήματα όλων των υγειονομικών.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ
Η τηλεκπαίδευση να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη.
Να μην πραγματοποιηθούν αυτή τη χρονιά προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
Να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.
Αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων όλων των τάξεων.
Όχι στην περικοπή των εισακτέων στα ΑΕΙ. Όχι στη βάση εισαγωγής.
Ανατροπή του συνόλου των αντιεκπαιδευτικών νόμων της κυβέρνησης.
Όχι στον αυταρχισμό, την καταστολή και την αστυνομοκρατία στην παιδεία, την υγεία και την κοινωνία".