Διαδικτυακή ημερίδα "Από την Τηλεκπαίδευση στη Δια ζώσης Διδασκαλία" - «Προσαρμόστηκαν γρήγορα στις νέες συνθήκες οι μαθητές»
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Μια εξαιρετική διαδικτυακή εκπαιδευτική ημερίδα παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές το απόγευμα της Πέμπτης, από το κανάλι youtube του Δήμου Βέροιας.
Την ημερίδα με τίτλο «Από την Τηλεκπαίδευση στη Δια ζώσης Διδασκαλία: Η Ψυχολογική Διαχείριση των μαθητών μετά την αποχή από τις σχολικές αίθουσες» διοργάνωσε η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας και Εθελοντισμού και η Αντιδημαρχία Παιδείας και Ισότητας των Φύλων σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία και το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Βέροιας.
Σκοπός της ημερίδας ήταν να παρουσιαστούν προτάσεις για το πώς θα ενδυναμωθεί η ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων, να καθοδηγηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ώστε μετά από ένα τρίμηνο αποχής από τις σχολικές αίθουσες να μπορέσουν να ενταχθούν ομαλά στην καθημερινότητα.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας και Εθελοντισμού Γεωργία Μπατσαρά και η Αντιδήμαρχος Παιδείας και Ισότητας των Φύλων Συρμούλα Τζήμα Τόπη.
Ξεκινώντας τον λόγο πήρε ο Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Δρ. ΑΠΘ, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικού Τμήματος ΓΝΘ Ιπποκράτειο, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η σχολική ζωή μετά την τηλεκπαίδευση και η προσαρμογή των μαθητών μας».
Ο κος Νταφούλης αναφέρθηκε στην νέα πραγματικότητα, που την χαρακτηρίζει η αβεβαιότητα. Είπε ότι τα παιδιά έδειξαν ανθεκτικότητα και με χιούμορ προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Τόνισε ότι τα παιδιά έχουν αυξημένη ικανότητα προσαρμογής, ενώ οι γονείς δεν πρέπει να τα επιβαρύνουν με θεωρίες. Σκοπός είναι οι μαθητές να επανέλθουν στην κανονικότητα με άσκηση, σωστά γεύματα, έκφραση των συναισθημάτων τους, ασκήσεις χαλάρωσης, τόνωση της αυτοπεποίθησης και με παράγοντες σταθερότητας.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Αλεξάνδρα Πενταράκη BA, MSc, PhD, CPsychol, AFBPsS Διδάκτωρ Ψυχολογικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, King's College London Κλινική Ψυχολόγος & Νευροψυχολόγος Παιδιών & Ενηλίκων - Λέκτορας Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας - Εγγεγραμμένη Δικαστική Πραγματογνώμων σε Ελληνικά Δικαστήρια & στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης, η οποία αναφέρθηκε στο θέμα «Η Ψυχολογική Διαχείριση των Μαθητών Γυμνασίου & Λυκείου: Η Επιστροφή τους στο σχολείο στην εποχή του COVID-19».
Η κα Πενταράκη είπε ότι σε περίοδο κρίσης και αβεβαιότητας ήταν ενθαρρυντική η ανθεκτικότητα των παιδιών. Μίλησε από μια πιο πρακτική πλευρά, σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Εστίασε στην εφηβεία των παιδιών, μαθητών γυμνασίου και λυκείου, καθώς η περίοδος της εφηβείας έχει προκλήσεις γι αυτά και τους γονείς τους. Πολλές οι ψυχοσυναισθηματικές αλλαγές από την επιρροή του covid-19 και σημαντικό ο ρόλος των γονέων κι εκπαιδευτικών.
Τέλος, τον λόγο πήρε η Ιωάννα Κακολύρη-Κλίτση Κλινική Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βέροιας, Στέλεχος της Ομάδας Προστασίας Ανηλίκων και της Ποινικής Διαμεσολάβησης του Δήμου Βέροιας, η οποία ανέπτυξε το θέμα «Η Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εφήβων».
Η κα Κακολύρη-Κλίτση εξήγησε τι σημαίνει ανθεκτικότητα, αναφέρθηκε σε μύθους και αλήθειες, στους προστατευτικούς παράγοντες (δυνατότητες ατόμου, υποστηρικτικό δίκτυο), καθώς και στους βασικούς τομείς ψυχικής ανθεκτικότητας. Το μήνυμα που πρέπει να δοθεί είναι ότι «τα καταφέρατε» (αναφερόμενη στους μαθητές), με την υποστήριξη γονέων κι εκπαιδευτικών, με αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα και αξίες.
Κλείνοντας απαντήθηκαν ερωτήματα, ενώ η κα Μπατσαρά πρότεινε να πραγματοποιηθεί ημερίδα η οποία θα απευθύνετε στις εμπειρίες των εκπαιδευτικών.
«Η ανάγκη υποστήριξης και βοήθειας είναι σημαντική. Δείχνοντας αγάπη και ακολουθώντας τις συμβουλές των ειδικών θα έχουμε αποτελέσματα», είπε στο τέλος η κα Τζήμα.