Τι ζητά η ΕΛΜΕ Ημαθίας με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Σε ανακοίνωσή της για το άνοιγμα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοίνωσε:
"Την Παρασκευή 22/1/2021 μετά από πολλές παλινωδίες η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την 1η Φεβρουαρίου.
Οι δακρύβρεχτες δηλώσεις των κυβερνητικών εκπροσώπων για «τα παιδιά μας που πρέπει να επανέλθουν στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο» μόνο αγανάκτηση και οργή προκαλούν στην εκπαιδευτική κοινότητα. Στο διάστημα των εννέα μηνών από την εκδήλωση της πανδημίας, με δύο δίμηνες περιόδους αναστολής λειτουργίας των σχολείων και μια επίσης δίμηνη καλοκαιρινή περίοδο σχολικών διακοπών, η κυβέρνηση των «αρίστων» αντιμετώπισε την υγειονομική κρίση και την ασφαλή παρουσία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στα σχολεία με εγκληματική αδιαφορία. Αγνόησε τα αιτήματα και τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, αρνούμενη πεισματικά να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ώστε αυτά να λειτουργήσουν με όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς και να προστατευθεί το μορφωτικό δικαίωμα και αγαθό για τη νέα γενιά.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μέσα στο σκοτάδι, το φόβο και την ακινησία του lock down νομοθετεί επιθετικά νέα αντιδραστικά μέτρα για μια εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική: Τράπεζα θεμάτων, νέες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση, βάση εισαγωγής και περικοπή χιλιάδων εισακτέων στα πανεπιστήμια, αυστηροποίηση του χρόνου φοίτησης, αστυνόμευση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολλεγίων. Ο νέος προϋπολογισμός μειώνει με περισσή αναλγησία τις δαπάνες για την Παιδεία όσο και για την Υγεία.
Με την ίδια εγκληματική ανευθυνότητα με την οποία δεν ενισχύει το δημόσιο σύστημα υγείας εκθέτει σε κίνδυνο την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με την πολιτική που εφαρμόζει αφήνει ανοχύρωτα τα νοσοκομεία και τα σχολεία με απώλειες ζωών, κοινωνική και εκπαιδευτική κρίση. Όσο αναγκαία είναι η θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας άλλο τόσο επιβεβλημένη είναι η προστασία του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών.
Απαιτούμε ΑΣΦΑΛΗ λειτουργία των σχολείων για το συμφέρον των μαθητών μας και της δημόσιας εκπαίδευσης. Με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Απαιτούμε άμεσα:
- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων έως 15 μαθητές με τα απαραίτητα τετραγωνικά στην αίθουσα.
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών
- Διορισμοί – προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας για κάλυψη όλου του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων.
- Παροχή του απαραίτητου υγειονομικού υλικού στα σχολεία.
- Μείωση – αναδιάταξη της ύλης σε όλα τα μαθήματα σε όλες τις τάξεις. ΄Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, να γίνει επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
- Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Παράταση του 1ου τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
- Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση. Να αποσυρθούν όλες οι αλλαγές που ετοιμάζουν στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.
- Οργάνωση σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης με στοχευμένα και επαναλαμβανόμενα δωρεάν μαζικά τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
- Μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε συνθήκες πανδημίας.
- Σχολιατρική υπηρεσία για ιχνηλάτηση και παρακολούθηση των κρουσμάτων στα σχολεία.
- Να διευρυνθούν οι κατηγορίες ευπαθών ομάδων που δικαιούνται άδεια.
- Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.
Για να μην θρηνήσουμε εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Για να μην μας οδηγήσουν και πάλι σε νέο κλείσιμο όπου τότε δεν θα μιλάμε πια μόνο για χαμένα τρίμηνα αλλά για ΜΙΑ χαμένη μορφωτικά γενιά παιδιών που δε θα μπορούν να αναπληρώσουν τα χαμένα οφέλη της ζωντανής εκπαίδευσης και του ανοιχτού σχολείου".