Οι σύλλογοι δασκάλων και νηπιαγωγών Ημαθίας καταγγέλλουν την υποβάθμιση σχολικών μονάδων
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (ΣΕΠΕ) και τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάουσας ανακοινώθηκαν τα εξής:
"Τα Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας και του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάουσας, καταγγέλλουν την ενέργεια του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας να προχωρήσει σε υποβιβασμούς σχολικών μονάδων του νομού μας, χωρίς να έχει, καν, πραγματοποιήσει τον οποιοδήποτε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.
Ειδικότερα σήμερα που η χώρα μας βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις εξαιτίας της πανδημίας και είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη η αναγκαιότητα δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων για την αποφυγή συγχρωτισμού μεγάλου αριθμού μαθητών, το παιδαγωγικά βάσιμο και αναγκαίο αίτημα του κλάδου για μείωση της αναλογίας του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην τάξη, γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό.
Θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει δωρεάν, δημόσια, ποιοτική παιδεία που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν προσαρμόζεται σε «λογιστικά» κριτήρια που προτάσσουν τις περικοπές σε τμήματα, σχολεία, χρήματα και εκπαιδευτικούς. Η τακτική να αντιμετωπίζεται ο χώρος της Παιδείας με βάση οικονομικά αντί για αμιγώς παιδαγωγικά, κριτήρια δε συνάδει με την εκφρασμένη βούληση όλων για αναβάθμισή της.
Με βάση τα παραπάνω, ο υποβιβασμός 15 σχολικών μονάδων με την κατάργηση μεγάλου αριθμού οργανικών θέσεων, καταδεικνύει, με τον πλέον οδυνηρό εκπαιδευτικά τρόπο, ποιο είναι το «όραμα» και η αντίληψη κάποιων για την «ενίσχυση» της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο δραστικός περιορισμός των οργανικών θέσεων θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των, απαραίτητων για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων του νομού μας, εκπαιδευτικών κάτι που θα έχει μόνο βλαπτικά αποτελέσματα για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές μας.
Καλούμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να ανακαλέσει την εισήγησή του, που έγινε στα πλαίσια του, κακώς εννοούμενου, εξορθολογισμού του κόστους της Εκπαίδευσης και να ζητήσει την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών".