BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Συμμετοχή του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στην 4η Εικονική Διεθνική Μαθησιακή Δραστηριότητα

5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

ERASMUS+ KA2 PROJECT  

SCHOOL EDUCATION No. 2018-1-PT01-KA229-047365

Αειφορία για τη Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία

Τέταρτη Εικονική Διεθνική Μαθησιακή Δραστηριότητα στο Kuusalu, Εσθονία

27 Οκτωβρίου έως 27 Νοεμβρίου 2020

Kuusalu Secondary School

“Δημοκρατία, Περιβάλλον, Επιστήμη και Τεχνολογία”

Η βιωσιμότητα σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Η ανάγκη διατήρησης της ζωής και της ασφάλειας -ανθρώπου και περιβάλλοντος- αλλά και διασφάλισης των αξιών της δημοκρατίας και της συνεργασίας μέσα σε συνθήκες αγωνίας για το μέλλον αρχικά και εγκλεισμού κατόπιν, ευαισθητοποίησε την ομάδα του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Αειφορία για τη Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία» του 5ου Γενικού Λυκείου Βέροιας. Έτσι αποφάσισε να ασχοληθεί -στο πλαίσιο της 4ης Εικονικής Διεθνικής Μαθησιακής Δραστηριότητας- τόσο με τη Δόμηση και τις Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας, όσο  και με τις δυνατότητες συνεργασίας που δίνουν οι Νέες Τεχνολογίες.

Δόμηση και Περιβάλλον

Οι μαθητές συνάντησαν την αρχιτέκτονα και Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Δ.Ε. Ημαθίας, Λένα Δημητριάδου, και συζήτησαν για την επίδραση του τρόπου δόμησης στην κλιματική κρίση και για τις δυνατότητες αποφυγής περαιτέρω επιβάρυνσης του κλίματος, καθώς τα κτίρια καταναλώνουν το 40% της ενέργειας στην Ελλάδα. Οι προτάσεις των επιστημόνων κινούνται σε δύο άξονες:

α) παραδοσιακή αρχιτεκτονική (τοπικά υλικά και ανάλογα με το κλίμα της περιοχής)

β) βιοκλιματικός σχεδιασμός (θερμομόνωση, φύτευση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας)

Έτσι αξιοποιείται ο ήλιος, η θερμότητα της ίδιας της γης και του αέρα και η σκιά των φυτών για την εξασφάλιση ιδανικών συνθηκών διαβίωσης, πράγμα που υπηρετεί τον στόχο της αειφορίας.   

Τεχνολογία και συνεργασία με τη χρήση εφαρμογών της Google

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της 4ης κινητικότητας με θεματικό άξονα «Δημοκρατία Περιβάλλον, Επιστήμη και Τεχνολογία» πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο με τον καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου μας, Θ. Μαργαριτόπουλο, για τη χρήση εφαρμογών της google, όπως το Google drive, και άσκηση πάνω στη χρήση ομαδοσυνεργατικών τεχνολογικών μέσων, που προωθούν τη δημοκρατική εκπαίδευση και εργασία, τόσο στο σχολείο, όσο και στις μελλοντικές ακαδημαϊκές σπουδές τους.

Φωτοβολταϊκά

Οι μαθητές στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τη σχέση Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος πήραν συνέντευξη από τον κ. Γιώργο Χρυσή, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας ως ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών. Από αυτήν άντλησαν πληροφορίες για τη λειτουργία των Φωτοβολταϊκών και συγκεκριμένα για τον τρόπο που μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική μέσω πάνελ, απορροφώντας το 20% αυτής. Ο κ. Χρυσής τους είπε πως μπορεί ο καθένας να εγκαταστήσει Φωτοβολταϊκά στο σπίτι του, μετά από άδεια και αν έχει την οικονομική δυνατότητα. Έτσι μπορεί να επιλέξει για οικιακή χρήση πάνελ ως 10 kw. Εκτός από τις οικίες μπορούν να εγκατασταθούν σε αγροκτήματα ή ακόμα και σε θάλασσες ή λίμνες. Όσο για το περιβάλλον ο κ. Χρυσής τόνισε: «Κάθε κιλοβατώρα που παράγεται από φωτοβολταϊκά, και άρα όχι από συμβατικά καύσιμα, συνεπάγεται την αποφυγή έκλυσης ενός περίπου κιλού διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα. Ένα κιλοβάτ φωτοβολταϊκών αποτρέπει κάθε χρόνο την έκλυση 1,3 τόνων διοξειδίου του άνθρακα. Χρειάζονται 2 στρέμματα δάσους ή περίπου 100 δέντρα για να απορροφήσουν αυτή την ποσότητα CO2.» Τελειώνοντας εξέφρασε την ελπίδα πως η πλήρης αντικατάσταση των μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από ανανεώσιμες θα είναι εφικτή με την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας. 

Ανεμογεννήτριες

Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατά την προετοιμασία τους για τη θεματική: Τεχνολογία Επιστήμη και Περιβάλλον, ήρθαν σε διαδικτυακή επαφή με τη συνέλευση πολιτών «Ελεύθερο Βέρμιο» και μέσω της κ. Αξούριστου, που συμμετείχε στη συλλογικότητα, διερεύνησαν τις θετικές και αρνητικές συνέπειες του Αιολικού Πάρκου στο Βέρμιο (βουνό πάνω από την πόλη της Βέροιας) στην οικονομία και το περιβάλλον της περιοχής.

Η συνέλευση πολιτών «Ελεύθερο Βέρμιο», η οποία αποτελεί μια αυτόνομη συλλογικότητα από Βεροιώτες και άλλους κατοίκους της περιοχής με ιδιαίτερες ευαισθησίες και προβληματισμούς γύρω από το θέμα του αιολικού πάρκου, έχει τοποθετηθεί από την αρχή υπέρ της αιολικής ενέργειας.       

Είναι, όμως, παράλληλα ενάντια στη βιομηχανική εκμετάλλευση της και συγκεκριμένα ενάντια στο τεράστιο αιολικό “πάρκο” παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο βουνό του Βερμίου. Και, μολονότι είπε «όχι» στη δημιουργία του συγκεκριμένου γιγαντώδους αιολικού πάρκου, τοποθετείται θετικά απέναντι στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας γενικά - όπως την αιολική - για την ωφέλεια τους σε σχέση με την καταστροφή που προκαλείται στο περιβάλλον από τη χρήση του άνθρακα.

Η συλλογικότητα «Ελεύθερο Βέρμιο» θεωρεί ότι  οι ΑΠΕ και συγκεκριμένα η αιολική παραγωγή ενέργειας βοηθάει ξεκάθαρα στη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Κι αυτή η άποψη προκύπτει από τις μελέτες περιβαλλοντολογικών, οικολογικών οργανώσεων και επιστημονικών ερευνών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η χρήση των ΑΠΕ είναι μονόδρομος, για να σταματήσει η καταστροφή της φύσης. Αυτή όμως πρέπει να γίνει με σωστό σχεδιασμό και να στοχεύει στην ισόρροπη συμβίωση ανθρώπων και φύσης. Οι ΑΠΕ από μόνες τους προφανώς δεν πρόκειται να δώσουν την τελική λύση. Χρειάζεται μία συνολικότερη αλλαγή στο τρόπο που παράγουμε και καταναλώνουμε, στον τρόπο που στεγάζουμε τις ζωές και τα όνειρα μας, στον τρόπο που σχεδιάζουμε το μέλλον του πλανήτη. Και αυτή η αλλαγή είναι υπόθεση των κοινών βηματισμών των δημοκρατικών πολιτών σε τοπικό, διατοπικό, και παγκόσμιο επίπεδο.

Σημειώνεται πως είχε προγραμματιστεί επίσκεψη τόσο στο αιολικό πάρκο Βερμίου, όσο και σε φωτοβολταϊκό πάρκο, αλλά οι ιδιαίτερες συνθήκες του κορωνοϊού δεν επέτρεψαν την υλοποίηση αυτών των επισκέψεων.

#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69