BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας για την επίσκεψη Κεραμέως - Επιστολή προς τους γονείς

Σχολιάζοντας την επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, η ΕΛΜΕ σημειώνει τα εξής:

"Συνεπής στην τακτική απαξίωσης και αδιαφορίας απέναντι στους εκπαιδευτικούς φορείς, η υπουργός Παιδείας, την Πέμπτη 10/9/2020 επισκέφτηκε το νομό μας χωρίς προηγούμενη δημόσια γνωστοποίηση, χωρίς να αναζητήσει συνάντηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των μαθητών αλλά και χωρίς να παραχωρήσει τον απαραίτητο χρόνο προκειμένου να μας ακούσει και να συζητήσει μαζί μας τα πολύ σοβαρά και επείγοντα ζητήματα που έχει εγείρει η πολιτική που ασκεί τον τελευταίο χρόνο στο χώρο της εκπαίδευσης.

Παρά ταύτα, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας κατάφερε να κινητοποιήσει ταχύτατα τους εκπαιδευτικούς του νομού μας, οι οποίοι ''υποδέχθηκαν'' την κ. Κεραμέως κατά την επίσκεψή της στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο Βέροιας, διεκδικώντας τα αυτονόητα εν όψει του ανοίγματος των σχολείων: ασφαλείς συνθήκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Με μεγάλη καθυστέρηση, το ΔΣ εισήλθε τελικά στην αίθουσα που βρισκόταν η υπουργός, όπου, διαπιστώνοντας την ύπαρξη υπερβολικού συνωστισμού, πρότεινε την πραγματοποίηση της συζήτησης σε παρακείμενη άδεια αίθουσα προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των προβλεπόμενων πρωτοκόλλων ασφαλείας. Ωστόσο, η υπουργός επέμεινε στην διεξαγωγή συζήτησης ''ορθίων'' στον προθάλαμο της αίθουσας εκπαιδευτικών του σχολείου παρουσία αριθμού προσώπων που υπερέβαινε κατά πολύ και το όριο ασφαλείας αλλά και τη διασφάλιση συνθηκών διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου.

Στον ελάχιστο χρόνο που μας παραχωρήθηκε, το ΔΣ της ΕΛΜΕ, αφού καταγγείλαμε ως απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν ενημερωθήκαμε για την επίσκεψη της υπουργού και δεν προσκληθήκαμε σε συνάντηση, θέσαμε στην υπουργό το επιτακτικό αίτημα για τη μείωση των μαθητών έως 15 ανά τάξη, όριο ασφαλείας βάσει έγκυρων επιστημονικών ερευνών και γνωματεύσεων που έχουν δημοσιευθεί και εναρμονισμένο με το σχετικό ψήφισμα της ΟΛΜΕ. Ζητήσαμε να αναζητηθούν και να επιστρατευτούν αίθουσες και κτήρια που μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες απαιτήσεις ασφαλούς λειτουργίας που γεννά η πανδημία, πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικών, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, προμήθεια του αναγκαίου υλικού υγειονομικής προστασίας άμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ζητήσαμε, ακόμη, έγκριση όλων των ''ολιγομελών'' τμημάτων του νομού μας. Τέλος επιδώσαμε το ψήφισμα που ακολουθεί με τις αποφάσεις του ΔΣ εν όψει του ανοίγματος των σχολείων και της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Στην απάντησή της η υπουργός προέβαλε ότι το αίτημα μείωσης των μαθητών ανά τάξη δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω έλλειψης κτηριακών δομών. Στην απάντηση της ΕΛΜΕ Ημαθίας ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι επειδή η κυβέρνηση έχει θέσει άλλες προτεραιότητες για τα υπάρχοντα δημόσια κονδύλια, απέφυγε να δώσει εξήγηση.
Επιπλέον, επανέλαβε ότι, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της αρμόδιας επιτροπής επιδημιολόγων, για την αποφυγή της διασποράς της νόσου επιβάλλεται η χρήση της μάσκας, η οποία φαίνεται ότι ανάγεται στο μοναδικό και ανυπέρβλητο μέτρο έναντι της πανδημίας. Στο σημείο αυτό επισημάνθηκε στην Υπουργό η διφορούμενη στάση μελών της επιτροπής του ΕΟΔΥ, οι οποίοι με τις αντιφατικές τοποθετήσεις τους δημιουργούν σύγχυση στους πολίτες. Σε ερώτηση σχετικά με την περίπτωση των μαθητών που δεν θα φορούν τη μάσκα τους, μας υπέδειξε να εφαρμόσουμε απαρέγκλιτα το νόμο και να μην τους δεχθούμε στις αίθουσες. Για την περίπτωση άσκησης των απειλούμενων ένδικων προσφυγών κατά των εκπαιδευτικών από τους γονείς που δεν εγκρίνουν τη χρήση μάσκας από τα παιδιά τους, υποστήριξε ότι κατέθεσε σχετική ΚΥΑ για να μας προστατέψει. Στο ερώτημα αν η προστασία αυτή είναι ανάλογη με αυτήν που παρείχε στους συναδέλφους που κλήθηκαν στο Α.Τ. Νάουσας κατόπιν εγγράφου που κατέθεσε η Ένωση Γονέων Νάουσας σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, απέφυγε να απαντήσει.

Στο αίτημα έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων του νομού δεν απάντησε".

Επιστολή προς τους γονείς 

Σε επιστολή της προς τους γονείς, με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά, η ΕΛΜΕ Ημαθίας αναφέρει:

Αγαπητέ γονέα,

Ξεκινά μια νέα σχολική χρονιά και εμείς, οι καθηγητές του παιδιού σου, δε μπορούμε να σου κρύψουμε την ανησυχία και τον προβληματισμό μας για το γεγονός πως, εν μέσω πανδημίας, τα σχολεία ανοίγουν σε προβληματικές συνθήκες και χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του covid19. Αυτές τις ημέρες και μετά από τέσσερις μήνες αδράνειας η κυβέρνηση στο ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων, του σχεδιασμού της λειτουργίας τους και της αντιμετώπισης πιθανών κρουσμάτων, κινείται με τρόπο που χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και διαπνέεται από ¨το πνεύμα της αγοράς¨, αφού βάζει στο ζύγι τις ανάγκες των σχολείων και των μαθητών από τη μια και τον περιορισμό του κόστους από την άλλη. Τελικά αποφασίζει υπέρ του δεύτερου αντιμετωπίζοντας τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το περιβάλλον τους ως πειραματόζωα στην εφαρμογή της “ανοσίας της αγέλης”. 

Τον Μάιο, και με περιορισμένο αριθμό ημερήσιων κρουσμάτων, τα σχολεία άνοιξαν με μειωμένο αριθμό μαθητών και βάρδιες. Τότε το Υπουργείο επικαλούμενο «τη γνώμη των ειδικών» όριζε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στους 15 και τον απαιτούμενο χώρο για κάθε μαθητή στα 7m2 . Σήμερα, με αυξημένο αριθμό κρουσμάτων και πολλές περιοχές της χώρας, ανάμεσα τους και η Ημαθία, σε καθεστώς περιοριστικών μέτρων, τα παιδιά στοιβάζονται σε τμήματα των 27 ατόμων και η μάσκα έχει αναχθεί σε μοναδικό και πρώτιστο μέτρο που σώζει ζωές. Πώς αλήθεια δικαιολογείται από τη μία να μην επιτρέπεται συνάθροιση περισσότερων των εννέα ατόμων και από την άλλη, μέσα σε μια τάξη να υπάρχουν 28 άτομα; Πώς δικαιολογείται να συναθροίζονται, έστω οι μισοί μαθητές, σε αυλές ελαχίστων τετραγωνικών; Ακόμη και σε μεγαλύτερες αυλές πώς μπορεί να συναθροίζονται π.χ. 370 μαθητές, που αντιστοιχούν στη μισή δύναμη του ΕΠΑΛ Βέροιας;

Αλλά και ο σχεδιασμός αντιμετώπισης κρούσματος γεννά πολλά ερωτηματικά. Το Υπουργείο λέει πως σε περίπτωση κρούσματος θα απομονώνεται το τμήμα όπου αυτό εντοπίστηκε και το υπόλοιπο σχολείο θα λειτουργεί κανονικά. Πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι αυτό όταν το τμήμα θα έχει διαφορετική σύνθεση στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και διαφορετική στις κατευθύνσεις, στις ξένες γλώσσες, στους τομείς και τις ειδικότητες; Επίσης ο κάθε καθηγητής –τρια δε διδάσκει μόνο σε ένα τμήμα αλλά σε όλα τα τμήματα και ενδεχομένως σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Και σα να μη φτάνει αυτό, οι περισσότεροι καθηγητές χρειάζεται να γυρνούν ακόμη και σε περισσότερα των τεσσάρων σχολεία για να συμπληρώσουν το απαιτούμενο ωράριο. Είναι προφανές πως ο περιορισμός της μετάδοσης δε μπορεί να βασίζεται σε μια τέτοια λογική. 

Από την πρώτη στιγμή οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς, διεκδικήσαμε το αυτονόητο: Τμήματα με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές-τριες ώστε να υπάρχει φυσική απόσταση μεταξύ τους. Αυτό αυτομάτως συνεπάγεται διορισμούς προσωπικού ώστε να στελεχωθούν τα σχολεία και να περιοριστούν οι μετακινήσεις, άρα και η πιθανή διασπορά. Ζητήσαμε επίσης να υπάρχει πληρότητα σε υλικά, όπως μάσκες και αντισηπτικά. Ζητήσαμε τακτική απολύμανση χώρων, που απαιτεί μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας και επάρκεια απορρυπαντικών στα σχολεία. Ζητήσαμε δωρεάν μαζικά τεστ σε τακτική βάση. Ζητήσαμε την παρουσία νοσηλευτή στα σχολεία.

Τα αιτήματα αυτά, αν προ πανδημίας θεωρούνταν υπερβολικά, σήμερα αποδεικνύονται λογικά, ρεαλιστικά και επιβεβλημένα. Αυτό το καταλαβαίνουν οι πάντες εκτός του Υπουργείου. Το οποίο προτιμάει τη φθηνότερη λύση που είναι η μάσκα – για την ακρίβεια οι δύο μάσκες πολλών χρήσεων και το παγούρι χορηγία - και την προτιμάει ακριβώς γι’ αυτό!

Μάλιστα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τις τελευταίες ημέρες, αντιλαμβανόμενη πως τα προηγούμενα επιχειρήματά της περί Μέσων Όρων, κλειστής κάψουλας κτλ είναι στα όρια της αστειότητας, δεν προσπαθήσει να κρύψει καν πως απέρριψε τη λύση των λιγότερων παιδιών ανά τμήμα ως ακριβή. Δηλαδή εξετάζει τόσο το ζήτημα της υγείας μας και της υγείας των παιδιών μας, όσο και το ζήτημα της εκπαίδευσης με αμιγώς οικονομικά κριτήρια.
Αγαπητέ γονέα,
Θέλουμε ανοικτά σχολεία για όλους τους μαθητές, με κανόνες υγιεινής, με ασφάλεια και με ουσιαστικό μαθησιακό και παιδαγωγικό ρόλο.
Για αυτό και επιμένουμε:
• Ολιγομελή τμήματα τώρα με μέγιστο αριθμό τα 15 άτομα σε συνάρτηση πάντα με το εμβαδόν της αίθουσας διδασκαλίας. Εξασφάλιση των απαραίτητων πρόσθετων χώρων όπου αυτοί χρειαστούν.
• Διορισμούς εκπαιδευτικού προσωπικού.
• Διανομή δωρεάν υγειονομικού υλικού (αντισηπτικά, μάσκες).
• Τακτικές απολυμάνσεις.
• Μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
• Διενέργεια τακτικών, δωρεάν τεστ.
• Ρεαλιστικό πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων στα σχολεία.
• Ενίσχυση του δημόσιου Συστήματος Υγείας". 

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69