Νάουσα: Γέφυρες επικοινωνίας σχολείου - οικογένειας για την επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
ΓΕΦΥΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, ώστε να επιλύονται, κατά παιδαγωγικά ορθό τρόπο και έγκαιρα, τα προβλήματα που ανακύπτουν στη συμπεριφορά των παιδιών κατά τη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό, θέλησε να ανοίξει το Δίκτυο Νηπιαγωγείων του Δήμου Νάουσας «ΔΙΑΔΡΑΣΗ», σε μια επιμορφωτική εκδήλωση, που διοργάνωσε από κοινού με τον Σύλλογο Δ/Ν Επαρχίας Νάουσας, υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας, τη Δευτέρα, 8 Απριλίου 2019 , στην αίθουσα εκδηλώσεων «Πολυχώρος Πολιτισμού Χ. Λαναράς «Βέτλανς».
ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΦΩΤΑ και την τεχνογνωσία πρόσφεραν αφειδώς οι δύο βασικές ομιλήτριες της εκδήλωσης, κ. Ευθυμία Γώτη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών και κ. Χριστίνα Τσολάκη, Επιστημονική Υπεύθυνη της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ, μπροστά σε ένα πολυπληθές κοινό που αποτελούνταν από γονείς και εκπαιδευτικούς, όχι μόνο των σχολείων της πόλης μας αλλά και των χωριών της, το οποίο κυριολεκτικά με τον μεστό επιστημονικό τους λόγο καθήλωσαν. Με παραστατικό τρόπο και μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα, ανέλυσαν το θέμα παρουσιάζοντας καινούργια στοιχεία που αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά ότι η αγαστή συνεργασία γονέων σχολείου αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην επίλυση των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών αλλά και στην πρόοδο των μαθητών.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ στα οποία κατέληξαν οι ομιλήτριες ήταν τα εξής:
• Μετά από έρευνες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, θεωρείται ότι η επικοινωνία και η συνεργασία σχολείου και οικογένειας αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Η συμμετοχή των γονέων στη ζωή του σχολείου ασκεί θετική επιρροή στην πρόοδο και την ανάπτυξη των μαθητών. Το σχολείο είναι αυτό που πρέπει να κάνει το πρώτο άνοιγμα για να προσεγγίσει τους γονείς και να γίνει ο αρχιτέκτονας που θα σχεδιάσει τη σχέση μαζί τους για το καλό των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που έχουν σπουδάσει, έχουν τις γνώσεις και πρέπει να οργανώνουν σωστά τη συνεργασία αυτή.
• Η ευθύνη για το μεγάλωμα των παιδιών, η ανατροφή, η διαπαιδαγώγηση τους ανήκει στην οικογένεια. Μέλημά της να αναθρέψει τα παιδιά της ως αυριανούς πολίτες σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει. Και οι δύο γονείς πρέπει να ασχολούνται με το παιδί και να θέτουν από κοινού κανόνες και όρια. Το παιδί δεν έχει γίνει ακόμη γονιός αλλά οι γονείς ήταν παιδιά. Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της συνεργασίας σχολείου οικογένειας.
«Δημιουργήστε σχέσεις και εμπιστευτείτε ο ένας τον άλλο. Η στάση εκτίμησης και ευγένειας είναι πολύτιμα μαθήματα ζωής για τα παιδιά. Ας τα βοηθήσουμε γονείς και δάσκαλοι να αποκτήσουν ρίζες και φτερά που θα τα βοηθήσουν στο πέταγμα τους στη ζωή. Να γίνει το ταξίδι τους αυτό σίγουρο, δυνατό, ονειρικό μα πάνω από όλα ΑΣΦΑΛΕΣ» τόνισαν οι ομιλήτριες.