Για δεύτερη χρονιά στη Νάουσα η υλοποίηση του προγράμματος «Mentoring»
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Η Διεπιστημονική Ομάδα του Εθελοντικού Δικτύου Υποστήριξης Μαθητών/τριών Δήμου Νάουσας με την επιστημονική καθοδήγηση του Προϊσταμένου 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, Δρ Πέτρου Σταγιόπουλου, υλοποιούν για δεύτερη χρονιά στην πόλη το πρόγραμμα «Mentoring», ένα εθελοντικό δίκτυο ατόμων - εθελοντών (mentors), ευαισθητοποιημένων σε ζητήματα κοινωνικής αλληλεγγύης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία την πρώτη χρονιά υλοποίησης του. Τα αποτελέσματα της σημαντικής συνεισφοράς του στους μαθητές, τους γονείς, τους εθελοντές και τους συντονιστές παρουσιάστηκαν σε Ημερίδα Καλών Πρακτικών, που διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.
Το εθελοντικό δίκτυο ατόμων (mentors) μετά από σεμιναριακή επιμόρφωση και συνεχή υποστήριξη-εποπτεία από τη Διεπιστημονική Ομάδα του δικτύου εθελοντών, θα αναλάβουν σε απογευματινές ώρες ή το Σαββατοκύριακο, να υποστηρίζουν μαθητές που φοιτούν στα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης της πόλης μας, που ανήκουν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εβδομαδιαίες εξόδους. Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία είναι παιδιά, έφηβοι και νέοι που έχουν συνήθως, δυσκολίες στη νοητική τους ανάπτυξη, οι οποίοι μεταξύ άλλων, συχνά στερούνται συστηματικής επαφής, επικοινωνίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τόσο με συνομηλίκους όσο και με ενήλικες εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος.
Σκοπός του προγράμματος «Mentoring»:
Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συζητούν με τους εθελοντές καθημερινά ζητήματα που τους απασχολούν και να μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα και καταστάσεις. Να βελτιώνουν την επικοινωνία με τους συνανθρώπους της πόλης και να αναπτύσσουν μαζί τους ισότιμες κοινωνικές σχέσεις. Να συμμετέχουν στις κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης τους και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους και του εαυτού τους. Να βελτιώνουν τις λειτουργικές και κοινωνικές τους δεξιότητες και να αναπτύσσουν την ικανότητα να λειτουργούν ανεξάρτητα και αυτόνομα μέσα στην πόλη που ζουν. Αντίστοιχα ευαισθητοποιείται η τοπική κοινωνία να αποδέχεται την διαφορετικότητα.
Όσοι θεωρούν ότι μπορούν να συμμετάσχουν εθελοντικά στην υλοποίηση του προγράμματος «Mentoring», παρακαλούμε να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και να δηλώσουν συμμετοχή στη Διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Νάουσας, κα Άννα Ασλανίδου, μεταπτυχιακή ψυχολόγος, στο τηλέφωνο 2332028151.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και η συμμετοχή σε αυτό θα είναι ανάλογη με τις δυνατότητες του κάθε εθελοντή και τις ανάγκες της κάθε οικογένειας. Στο τέλος του προγράμματος θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής στον κάθε εθελοντή (mentor).
Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος «Mentoring» είναι ο Προϊστάμενος 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, Δρ Πέτρος Σταγιόπουλος.
Η συντονιστική ομάδα του δικτύου εθελοντών
Ασλανίδου Άννα, μεταπτυχιακή ψυχολόγος, διευθύντρια Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Νάουσας
Βελιγδένη Γεωργία, λογοθεραπεύτρια, προϊσταμένη του Ε.Δ. Νάουσας
Σουλούντση Ιωάννα, ειδική παιδαγωγός, προϊσταμένη του Ε. Ν. Νάουσας
Ταουσάνη Αθανασία, κοινωνική λειτουργός
Δρ Τσιόγκας Αντώνης, καθηγητής ειδικής φυσικής αγωγής
Δρ Βάϊος Νταφούλης, παιδοψυχίατρος, διευθυντής παιδοψυχιατρικής κλινικής Ιπποκρατείου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης
Δρ Πέτρος Σταγιόπουλος, ειδικός παιδαγωγός, Προϊστάμενος 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Α΄Θεσσαλονίκης
* Ο Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στον οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις... Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του «Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου» (1699), παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικώς κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα. Με αυτό τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, σημαίνει γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής (Βικιπαίδεια).