Καταγγελία της ΕΛΜΕ πρόσφατης αναμοριοδότησης των σχολείων
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Πριν λίγες μέρες δημοσιεύτηκε η ΥΑ 133529/17-08-2018 με ΘΕΜΑ: «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Η ΥΑ αυτή, θα επιφέρει την αλλαγή ζώνης σε εκατοντάδες Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, καθώς επίσης και το γεγονός ότι κάποια από αυτά θα πάψουν να θεωρούνται δυσπρόσιτα.
Οι αλλαγές αυτές έχουν ως κατεύθυνση, τη μείωση των μορίων ανά σχολική μονάδα, πράγμα που θα επιφέρει βαρύτατες συνέπειες στην γενικότερη λειτουργία των σχολείων και στο ανθρώπινο δυναμικό του. Συγκεκριμμένα:
• Θα αυξηθεί ο απαιτούμενος, κατώτατος αριθμός, μαθητών για την δημιουργία κάθε είδους τμημάτων, (γενικής παιδείας, επιλογής, προσανατολισμού, κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) λόγω της ανακατάταξης του σχολείου σε άλλη δήθεν «ευμενέστερη» κατηγορία.
• Θα καταργούνται, ευκολότερα πλέον, ολιγομελή τμήματα. Διότι η ύπαρξη τους θα επαφίεται στην κρίση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας για την κατ’ εξαίρεση λειτουργία τους.
• Θα δημιουργούνται τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών, υπονομεύοντας έτσι τις ήδη περιορισμένες δυνατότητες της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας.
• Η συρρίκνωση αυτή πλήττει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των πιο φτωχών και ευάλωτων παιδιών.
• Καθιστά πολλά σχολεία και κυρίως αυτά που ως τώρα χαρακτηρίζονταν ως δυσπρόσιτα και τώρα «αποχαρακτηρίστηκαν», μη επιθυμητά από τους εκπαιδευτικούς.
Διότι το κίνητρο της αυξημένης μοριοδότησης αποτελούσε το καθοριστικό κριτήριο για πολλούς συναδέλφους μας, μόνιμους ή αναπληρωτές, ώστε να επιδιώξουν να εργαστούν σε αυτά.
• Απειλούνται τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσα από τη μείωση των κενών, την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, την εξακολούθηση των μη διορισμών, την αυξημένη μετακίνηση τους από σχολείο σε σχολείο αφού δυσκολεύει ακόμη περισσότερο η συμπλήρωση ωραρίου σε ένα σχολείο.
Ειδικότερα τα σχολεία του Νομού Ημαθίας, πλην ενός, έχουν υπαχθεί σε κατηγορία, κατά μία κλίμακα διαφορετική από αυτήν που ανήκαν μέχρι σήμερα. Επομένως έχουν πια λιγότερα μόρια και μικρότερο χαρακτηρισμό βαθμού δυσμενούς ζώνης.
Ως ΕΛΜΕ Ημαθίας καταγγέλλουμε την παραπάνω εγκύκλιο και απαιτούμε για μια ακόμη φορά από την κυβέρνηση:
1. Να δώσει προτεραιότητα στις ανάγκες των μαθητών, να διευκολύνει το δύσκολο έργο μας, να στηρίξει τη λειτουργία των σχολείων και να προχωρήσει τώρα σε μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
2. Να αποσύρει την συγκεκριμένη Υ.Α. και να κατατάξει τα σχολεία της Ημαθίας με βάση τις προτάσεις του ΠΥΣΔΕ Ημαθίας.
3. Μέγιστος αριθμός μαθητών 20 στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια
ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ
***(με απόφαση Περιφερειακού Διευθυντή)
Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες
ανήκουν στις κατηγορίες Η -ΙΒ και στα οποία η μετακίνηση των ́ ́ μαθητών είναι αντικειμενικά
αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον
αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Δ/νσης
Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι
υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν
να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.
***(με απόφαση Περιφερειακού Διευθυντή)
Σε απομονωμένα Επαγγελματικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές
μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η'-ΙΒ' και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι
αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Γενικής Παιδείας, τομέα ή
ειδικότητας ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη
εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του
Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία κοινοποιείται στη Διεύθυνση Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στις σχολικές αυτές μονάδες
εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα του Τομέα/Ειδικότητας σε Α', Β' ή Γ' ανάθεση
και υπάρχει η απαιτούμενη εργαστηριακή υποδομή.