Η Περιβαλλοντική Ομάδα του Μουσικού Σχολείου Βέροιας στην Κόνιτσα
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Η Περιβαλλοντική Ομάδα του Μουσικού Σχολείου Βέροιας "EnVeriaMentalWanderings" πραγματοποίησε διήμερη διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας την τελευταία βδομάδα του Φλεβάρη. Η ομάδα είναι μέλος του δικτύου "Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση" και μελέτησε με τη βοήθεια του έμπειρου και ειδικά καταρτισμένου προσωπικού του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης την αρχιτεκτονική των παραδοσιακών τοξοτών γεφυριών της Ηπείρου και έμαθε πολλά από τα μυστικά των μαστόρων της περιοχής και της τέχνης τους.
Διδακτική επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας
Την Τρίτη 6 Μαρτίου 2018 οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Βέροιας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα διαφορετικό μάθημα Ιστορίας. Επισκέφθηκαν το Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας, το στολίδι αυτό της πόλης μας, με πρωτοβουλία της καθηγήτριάς τους, κ. Μαριάννας Λούκα, και συνοδευόμενοι από την κ. Ιντζεβίδου Κική, όπου με την βοήθεια της Αρχαιολόγου του Μουσείου κας Πολιτίδου, ακολούθησαν τους δρόμους και τους ναούς της πόλης που κατοικούν και που προσπερνούν καθημερινά χωρίς να γνωρίζουν την ιστορία τους.
Ναοί που σώζονται από τα πρώτα αλλά και από τα ύστερα βυζαντινά χρόνια, κειμήλια που διασώθηκαν μέχρι τις μέρες μας χάρη στην φροντίδα και την αγάπη των ειδικών, έδωσαν στους μαθητές την ευκαιρία να επαναξιολογήσουν αλλά και να εκτιμήσουν πλέον διαφορετικά τον τόπο στον οποίο διαβιούν. Στο τέλος της παρουσίασης απο την ειδικό επιστήμονα, παίζοντας ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό παιχνίδι σε ομάδες, ως κυνήγι ερμηνείας αινιγμάτων, ανακάλυψαν μόνοι τους τα εκθέματα του Μουσείου τα οποία και παρουσίασαν οι ίδιοι ανά ομάδες στους συμμαθητές τους.
Πέρα όμως απο το μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν απο την καθηγήτριά τους και ξεχωριστή ζωγράφο της πόλης της Βέροιας, κας Χαμιδιελή Φωτεινής, στην περιοδική έκθεση των έργων της με τίτλο “Χρονογραμμή” που αυτό τον καιρό υπάρχει στον χώρο του Βυζαντινού Μουσείου. Έτσι οι μαθητές είχαν πραγματικά το προνόμιο να συνομιλήσουν μαζί της με την ιδιότητα της ζωγράφου, να της θέσουν ερωτήσεις για τα έργα της και στο τέλος εμπνεόμενοι από τα έργα αυτά να κάνουν τις δικές τους ζωγραφικές αποτυπώσεις.