BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Καρανικόλας: "Αναγκαίος ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των υποδομών για την ηλεκτροκίνηση"

Στην αναγκαιότητα του σχεδιασμού και της ανάπτυξης των αναγκαίων υποδομών, ώστε η ηλεκτροκίνηση να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τοπική αυτοδιοίκηση αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Νάουσας Νικόλας Καρανικόλας, στο συνέδριο  για την «Μικροκινητικότητα και την Ηλεκτροκίνηση», που πραγματοποιήθηκε χθες (Τετάρτη 31.03.2021), μέσω διαδικτύου.

Το συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από την εταιρία Smart Press και τον ιστόστοπο GetElectric.gr, αποσκοπεί στην διερεύνηση του μέλλοντος των Μεταφορών, οι οποίες μεταμορφώνονται χάρη στην ηλεκτροκίνηση και την μικροκινητικότητα, καθώς και στην ανάδειξη των τρόπων με τους οποίους οι νέες τεχνολογίες μεταφορών θα βελτιώσουν τις ζωές των πολιτών.

Από πλευράς Αυτοδιοίκησης, στο διαδικτυακό συνέδριο  συμμετείχαν  ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος  Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου,  ο Δήμαρχος Νάουσας κ. Νικόλας Καρανικόλας, ο Δήμαρχος Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος  και ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς.

Ακολουθούν  τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Δημάρχου Νάουσας:

“Η έννοια της ηλεκτροκίνησης είναι μία πολύ παλιά έννοια.

Εδώ και πολλές δεκαετίες και σε πολλές περιπτώσεις από το τέλος του 19ου αιώνα, τα πρώτα πειράματα κίνησης με την βοήθεια μπαταρίας γεννήθηκαν στην Ουγγαρία, την Ολλανδία, τις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες από δημιουργούς που κατάφεραν να επιτύχουν την ηλεκτροκίνηση μικρών αυτοκινήτων. 

Βέβαια, μπορούμε να δεχτούμε και για συμβολικούς ίσως λόγους ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα το moon buggy, που χρησιμοποιήθηκε στην αποστολή του «Apollo 15» στο φεγγάρι το 1971. Λίγα χρόνια μετά η αποστολή ηλεκτρικού οχήματος στον Άρη υπό τους ήχους του "Space Oddity" του David Bowie είναι πια γεγονός.

Το τελευταίο διάστημα ζούμε πια σε επίπεδο παραγωγής, μία πραγματικά σημαντική μετάβαση από τα συμβατικά μέσα κίνησης στην επόμενη γενιά μιας "απανταχού ηλεκτροκίνησης".

Θα ήθελα εισαγωγικά να επισημάνω πρώτα από όλα ότι η νέα αυτή εποχή οδηγεί σε μία βαθιά ενεργειακή εκδημοκράτηση της καθημερινότητάς μας αλλά ακόμα και των σχέσεων μεταξύ των κρατών. 

Είναι εμφανές ότι οι σχέσεις διεθνώς, σε σχέση με την παραγωγή και την διάθεση των καυσίμων, θα αλλάξει εν το συνόλω. Είναι ακόμα ένα σημείο της σημερινής διαμοιραζόμενης οικονομίας. Η τοπικότητα άλλωστε ως έννοια στην παραγωγή ενέργειας κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμη σήμερα. Δεν είναι δυνατόν η ενέργεια που καταναλώνουμε να παράγεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.  

Ποιος είναι όμως ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης ως του βασικού θεσμού που θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ελλάδα το ερχόμενο διάστημα;

Νομίζω τρεις είναι οι λέξεις κλειδιά. Σχεδιασμός, ανάπτυξη αναγκαίων υποδομών, συντήρηση-πύκνωση-αναβάθμιση των δικτύων.

Αν ψάχναμε τον δρόμο που θα πρέπει να επιλέξουμε στην μετάβαση αυτή, το πρώτο και βασικότατο βήμα προς το αύριο είναι η χωροθέτηση των υποδομών. Και ως τέτοιες μπορούμε να σκεφτούμε από τους σταθμούς φόρτισης μέχρι και τις αστικές οδεύσεις διαδρομών φιλικών στις σημερινές πόλεις. Δεν είναι όμως μόνο αυτό.

Ως παράδειγμα, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ποδηλατοδρόμων για την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμος. Και μάλιστα αν αυτό φαντάζει εύκολο σε άνετες οδούς και ήπιες υψομετρικές διαφορές του αστικού ανάγλυφου, καταλαβαίνουμε ότι απαιτεί προσεκτικά σχεδιασμένη προσέγγιση σε πόλεις με πολλά στενά και έντονες υψομετρικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνεται άλλωστε και στην Πράσινη Συμφωνία που είναι γνωστή σε όλους τους εμπλεκόμενους με την τοπική αυτοδιοίκηση.

Το δεύτερο ζήτημα των υποδομών είναι ασφαλώς η δημιουργία δικτύου και θέσεων στάθμευσης με φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό όπως φαίνεται θα είναι υποχρεωτικό. Και ίσως δεν αφορά μόνο τα δημοτικά κτήρια αλλά και τις βασικές οδικές αρτηρίες όπου ήδη οι θέσεις στάθμευσης είναι δυσεύρετες. Όμως είναι γεγονός ότι η ύπαρξη ελεύθερων αφιερωμένων θέσεων στάθμευσης για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ίσως είναι το πιο ισχυρό κίνητρο για την αγορά τους ίσως ακόμη πιο ισχυρό και από τις όποιες επιδοτήσεις. Βέβαια η πύκνωση του δικτύου και στις ζώνες κατοικίας των πόλεων θεωρείται επίσης σημαντικό επόμενο βήμα και εκτιμώ ότι θα έρθει πιο γρήγορα από ότι μπορούμε ίσως να φανταστούμε.

Σημαντικό βέβαια είναι η ενίσχυση της μετάβασης από την πολιτεία όχι μόνο στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και στην χρήση και συντήρηση αυτού.

Το τρίτο σημείο που θα ήθελα να σταθώ είναι η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την ρευματοδότηση των κοινόχρηστων χώρων και στην συνέχεια και όχι μόνο, αφού αν όντως μας ενδιαφέρει μία πιο περιβαλλοντική διάσταση της λειτουργίας των κοινωνιών του 21ου αιώνα θα πρέπει οι ολοένα και αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες να καλύπτονται με ολοένα και πιο πράσινη ενέργεια. Η ανακύκλωση άλλωστε μπαταριών είναι ένα ζήτημα που θα μας απασχολήσει έντονα αφού σύντομα οι ανάγκες θα είναι ιδιαίτερα αυξημένες.

Είναι άλλωστε στα μάτια μου προφανές ότι η αγορά του στόλου των δημοσίων φορέων θα πρέπει να γίνεται με την ηλεκτροκίνηση να παίζει όλο και πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν μπορεί φυσικά ο στόχος να είναι το 25% του στόλου αλλά αυτό να είναι απλά το πρώτο βήμα σε μία συνολική αντικατάσταση των συμβατικών μέσων μετακίνησης.

Το τελευταίο αναγκαίο βήμα είναι ότι κάθε νέα οικοδομή, η οποία θα κατασκευάζεται στη χώρα μας, θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Ανάλογα σημεία φόρτισης θα πρέπει να προστεθούν και στα υφιστάμενα κτίρια. Ήδη οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων έχουν γίνει αποδέκτες αιτήσεων εγκατάστασης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων. Το πως θα λυθεί αυτό με ασφάλεια και σεβασμό στον δημόσιο χώρο είναι επίσης ζητούμενο για τους σύγχρονους Δήμους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το πρώτο βήμα ενώ τα αυτοκινούμενα ηλεκτρικά οχήματα που έρχονται στο προσκήνιο θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο τα ζητήματα του σχεδιασμού και της καθημερινότητας των πόλεων, αφού η έννοια «προσωπικό αυτοκίνητο» θα μειωθεί τόσο ως προς την ένταση  όσο και ως προς την κλίμακά της. Έννοιες όπως car sharing, car pooling, car on demand, MaaS (mobility as service) θα μπουν στην καθομιλουμένη, αξιοποιώντας τις σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές που ήδη υπάρχουν.

Με το καλό λοιπόν να μπούμε στη νέα αυτή electrified εποχή των μετακινήσεων.”

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

meraklis ban

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69