BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας το ετήσιο πρόγραμμα δράσης του ΔΗΠΕΘΕ

Ψηφίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας το ετήσιο πρόγραμμα δράσεων του ΔΗΠΕΘΕ και ο προϋπολογισμός του. 

Τα οικομικά στοιχεία

Τα συνολικά έξοδα της επιχείρησης για το 2024 προβλέπεται να ανέλθουν σε 333.000,00€, από τα οποία 5.336,00€ αποτελούν το αποθεματικό για την κάλυψη ανεπαρκών πιστώσεων.

Τα συνολικά ίδια έσοδα της επιχείρησης (πλην Δήμου Βέροιας) προβλέπεται να ανέλθουν σε 233.000,00€ κατά συνέπεια η διαφορά εσόδων-εξόδων που πρέπει να καλυφθεί από την χρηματοδότηση του Δήμου Βέροιας είναι 333.000,00-233.000,00=100.000,00€.

Από την παράθεση των ανωτέρω στοιχείων αλλά και την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού 2023 τεκμηριώνεται με ρεαλιστικό τρόπο o προϋπολογισμός εσόδων-εξόδων χρήσης 2024.

Στο σημείο αυτό επισημαίνονται τα εξής: Προβλέπεται η λειτουργία των τμημάτων θεατρικής υποδομής. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού 2024, είναι η είσπραξη όλων των διδάκτρων των τμημάτων θεατρικής υποδομής. Απαιτείται η διαρκής παρακολούθηση και η λήψη διορθωτικών μέτρων εφόσον χρειαστεί. Την ίδια κρίσιμη σημασία έχει και η είσπραξη των προβλεπόμενων εισπράξεων από εισιτήρια των παραγωγών. Εφόσον δεν εισπραχθούν τα ποσά αυτά θα πρέπει να αναζητηθούν νέες πηγές εσόδων ή να περιοριστούν κατηγορίες δαπανών.

Ετήσιο πρόγραμμα δράσης 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ΟΛΓΑ του Μιχάλη Κοβανίδη

Ο Μιχάλης Κοβανίδης μας χάρισε έναν δυνατό επίκαιρο θεατρικό μονόλογο, με τον οποίο στηλιτεύει με τρόπο γλαφυρό και ενίοτε χιουμοριστικό τα κακώς κείμενα της ελληνικής πατριαρχικής κοινωνίας.

Στο επίκεντρο του τοποθετείται η Αγία ελληνική οικογένεια. Η Όλγα είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας η οποία βρίσκεται έρμαιο στα χέρια του συζύγου- δυνάστη. Η καθημερινή κακοποίηση της και το καθεστώς φόβου και ενοχής που ζει την καθιστούν ένα πλάσμα άβουλο, ανίκανο να αντιδράσει.

Η έμφυλη βία, ο γάμος, η μητρότητα, η θέση της γυναίκας και του άντρα, η κακοποίηση και η αποσιώπησή της είναι θέματα που θίγονται εξαιρετικά εύστοχα. Ειδικά στις μέρες μας που το φράγμα της σιωπής αρχίζει να σπάει σιγά σιγά.

Το έργο αυτό επιζητά να γίνει φωνή και προασπιστής κάθε γυναίκας που πάλεψε για να διεκδικήσει τα αυτονόητα.

Η Όλγα βραβεύτηκε το 2017 από τον φιλολογικό σύλλογο Παρνασσός.

Κείμενο: Μιχάλης Κοβανίδης Σκηνοθεσία: Βιβή Νικοπούλου Ερμηνεία: Καλλιόπη Ψαλτίδου

Χρόνος / Τόπος παρουσίασης: Μάρτιος 2024 / Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ με την ΕΘνική Λυρική Σκηνή -

Η ΑΤΕΛΕΥΤΗΤΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΟΙ της Λένας Πλάτωνος

Από το χαμερπές στο ιερό. Από την χωρίς νόημα αιματοχυσία στην ιερή θυσία που δίνει νόημα στην ζωή και την κατάργηση του θανάτου. Μια ωραία προσευχή για τα πάθη του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στον Τρισχαριτωμένο Κήπο, όπου εκεί δεν πέφτουν βόμβες αλλά μόνο τις ακούς.

Ορατόριο με στοιχεία όπερας. Ένα έργο για τα Πάθη και τη Σταύρωση των καθημερινών ανθρώπων.

Ένα πλήθος παιδιών προστατευμένο μέσα στο θόλο της προσευχής/ κήπο/ μήτρα επεξεργάζεται τον πόνο, τα πάθη και τις χθόνιες δυνάμεις και τελικά οδηγείται στην ενατένιση του φωτός και στην τελική κατάργηση του θανάτου μέσω της Αναστάσεως. Η προσευχή είναι ο κήπος και ο εαυτός.

Δύο ενήλικες τραγουδιστές- αγγελιοφόροι/άγγελοι- γονείς και τα παιδιά του κόσμου: το ταξίδι από τον έναν τόπο στον Άλλο, από την καταστροφή στην λύτρωση, από την Κόλαση στον Παράδεισο, από τις τρεις διαστάσεις στην τέταρτη - εκεί δεν υπάρχει θάνατος.. γιατί δεν υπάρχει χρόνος.

Απόσπασμα από το λιμπρέτο:

«Οι τίγρεις έμαθαν τον πόνο από το ζαρκάδι

Πόλεμος πατήρ πάντων, Η φωνή της άσπλαχνης Μητέρας και Η παράξενη βροχή

Η αιματοχυσία των άλλων έχει γίνει βροχή

Που πέφτει πάνω μας και μας ραντίζει

Δεν έχουμε ούτε καπέλα ούτε ομπρέλες ούτε υπόστεγα

Είναι σαν να βρισκόμαστε σε μια έρημο

Το αίμα των Αγίων έτρεξε μέσα στην γη και την φούσκωσε σαν να ήταν ζυμάρι»

Πρωτότυπη Σύνθεση: Λένα Πλάτωνος Λιμπρέτο: Βαγγέλης Κοσμίδης, Λένα Πλάτωνος, Γιώργος Βολουδάκης Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Κοσμίδης Ερμηνεύουν: 2 σολίστ (Σαβίνα Γιαννάτου και ένας μπασοβαρύτονος), Παιδική χορωδία 30-40 άτομα

Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: Απρίλιος 2024/ TBD

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΔΙΔΥΜΑΝΕΣ του Σπύρου Μπογδάνου

Μουσική παράσταση, βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Σπύρου Μπογδάνου (Συλλογή Διηγημάτων «Η ΔΕΠΑΙΝΑ») το οποίο με τη σειρά του είναι βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία του 19ου αιώνα από την περιοχή Μαγαζιά των Παξών.

Η αληθινή αυτή ιστορία, συγκινητική και συνταρακτική χωρίς φανφάρες και υπερβολές, ακούγεται στην παράσταση από τα στόματα δύο γυναικών, που έχοντας καθαρθεί πια μετά το πέρας της ιστορίας, μπορούν ήσυχα και ισόρροπα να μιλήσουν για το τι συνέβη στις ζωές τους και για το πώς απέκτησαν αυτό το όνομα: «Διδυμάνες», με το οποίο έμειναν γνωστές στην τοπική κοινωνία των Παξών.

Η Φαίη Λύχνου μετέτρεψε το διήγημα σε έναν παράλληλο θεατρικό μονόλογο όπου ο θεατής βλέπει και κυρίως ακούει τα πάντα μέσα από τα μάτια και τα χείλη των δύο γυναικών-πρωταγωνιστριών της ιστορίας. Μέσα στο κείμενο, στην νέα του εκδοχή, θα τοποθετηθούν και θραύσματα αληθινών ιστοριών γυναικών από άλλες περιοχές της Ελλάδας, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα «ψηφιδωτό» καθημερινότητας των γυναικών της ελληνικής περιφέρειας κατά τη μετάβαση από τον 19ο στον 20ο αιώνα.

Το έργο εμπεριέχει επτά μουσικά κομμάτια. Από αυτά, τα πέντε είναι σύγχρονες επεξεργασίες ελληνικών παραδοσιακών τραγουδιών, μεταξύ των οποίων και κάποια από την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, και τα δύο τελευταία είναι καινούργια κομμάτια που γράφτηκαν για το έργο πάνω σε δύο ποιήματα της Παξινής ποιήτριας Ευτυχίας Μάστορα. Τα παραδοσιακά κομμάτια που επιλέχθηκαν για το έργο, έχουν υποστεί πολλές επεμβάσεις προκειμένου να λειτουργήσουν ως νέος πρωτότυπος ήχος μέσα στο έργο. Το κοινό τους χαρακτηριστικό, πέρα από την προέλευσή τους, είναι η δυνατότητα που μου παρείχαν να δημιουργήσω πάνω στο μελωδικό καμβά τους ένα ηχόχρωμα και μια αίσθηση που να παραπέμπει σε χορικά αρχαίας τραγωδίας, εξού και η αποκλειστική χρήση φωνών και κρουστών στα περισσότερα απ' αυτά. Δύο ηθοποιοί/αφηγήτριες και ένας εκτενής Χορός 30-40 ατόμων θα αποτελέσουν το έμψυχο υλικό της παράστασης, η οποία θα δομηθεί μέσα από έναν κύκλο εργαστηριακών προβών που   θα   δώσουν   στους   συμμετέχοντες   και   τις συμμετέχουσες, όχι μόνο την εμπειρία μιας σύγχρονης μουσικής παράστασης, αλλά και νέα εργαλεία καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά, που στη συνέχεια θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν στις δικές τους αντίστοιχες δραστηριότητες.

Σύλληψη/ Μουσική σύνθεση και διδασκαλία: Δήμητρα Τρυπάνη Κινησιολογική επιμέλεια: Μαριάνα Καβαλιεράτου Σκηνογραφία: Ιωάννα Στεφανοπούλου Χρόνος / Τόπος παρουσίασης: 5 & 6 Ιουλίου 2024 / Άλσος Μελίνα Μερκούρη

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ΜΙΚΡΟΜΕΓΑΣ του Βολταίρου

Βρισκόμαστε στα μέσα του 18ου αιώνα όταν οι δύο βασικοί ήρωες του έργου αποφασίζουν να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στο διάστημα και να επισκεφτούν τον πλανήτη Γη. Πρόκειται για τον Μικρομέγα, κάτοικο του πλανήτη του Σείριου και τον κύριο Γραμματέα, κάτοικο του πλανήτη του Κρόνου.

Το έργο του Βολταίρου, πάντοτε σύγχρονο, κινείται ανάμεσα στην επιστημονική φαντασία και τον φιλοσοφικό στοχασμό.

Οι δράσεις και οι σκέψεις των ανθρώπων της γης, βρίσκονται στο μικροσκόπιο των δύο ηρώων , ενώ παρακολουθούμε τις παρατηρήσεις που κάνουν για τις πράξεις των ανθρώπων και τα αποτελέσματά τους στον πλανήτη Γη, με προσοχή, ενδιαφέρον και παρά πολύ χιούμορ.

Η σύγχρονη οπτική του Βολταίρου αποτυπώνεται στο έργο Μικρομέγας και μας δίνει μια μοναδική δυνατότητα, μέσω της ελευθερίας του πνεύματος και του ευφυέστατου χιούμορ του, να ταξιδέψουμε κυριολεκτικά και μεταφορικά σε μονοπάτια φιλοσοφίας με παιδιά κάθε ηλικίας.

Μέσω της σκηνικής εικαστικότητας καθώς και άλλων οπτικοακουστικών ερεθισμάτων, στόχος είναι να αποδοθούν όλες οι φιλοσοφικές και φυσικές παρατηρήσεις των ηρώων για τους ανθρώπους και τον πλανήτη τους, και βήμα βήμα μαζί με τα παιδιά κάθε ηλικίας, να αναπτυχθεί με τρόπο διασκεδαστικό ακόμα περισσότερο η ελεύθερη σκέψη τους και φαντασία, ώστε, ως τα απόλυτα ελεύθερα πνεύματα, τα παιδιά να καταφέρουν να στοχαστούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο

Σύλληψη/Διασκευή/Σκηνοθεσία: ΧριστέλαΓκιζέλη

Χρόνος / Τόπος παρουσίασης: Φθινόπωρο 2024 / Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΚΟΛΩΝΙΑΣτου Ευθύμη Φιλίππου

Πρόκειται για το έργο του Ευθύμη Φιλίππου, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, στο οποίο συμμετείχε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας στην παραγωγή της περιοδείας στη Γαλλία, Νοέμβριο του 2023.

Η υλοποίηση της συγκεκριμένης παρουσίασης στη Βέροια, θα γίνει εφόσον καταφέρω να έχω έκτατη επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ, για την οποία ήδη έχω κινήσει τη διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα επιβαρυνθεί ο ετήσιος προϋπολογισμός, με τον οποίο θα στηρίξουμε πρώτιστα τις πρωτότυπες παραγωγές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.

Κείμενο: ΕυθύμηςΦιλίππου

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Δραματουργία: Ευθύμης Θέου - Αργυρώ Χιώτη

Σκηνικός χώρος/εικαστική εγκατάσταση: Βασίλης Μαρματάκης

Κοστούμια: Ευθύμης Φιλίππου

Μουσική - σχεδιασμός ήχου: Jan Van de Engel

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νεφέλη Γιώτη, Σεραφείμ Ράδης

Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: ArianeLabed

Ερμηνεύουν: Καλλιόπη Σίμου, Ευθύμης Θέου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Νοεμή Βασιλειάδου, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Αργυρώ Χιώτη

Χρόνος / Τόπος παρουσίασης: Οκτώβριος 2024/ Χώρος Τεχνών

ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ

1. ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ μια υπαρξιακή κωμωδία του Ηλία Κουνέλα

Ένας ηθοποιός επισκέπτεται μια ασθενή τελικού σταδίου, δίνοντάς της παραστάσεις κατά παραγγελία, γύρω από το κρεβάτι της, ώσπου σε κάποια παράσταση η ασθενής παίρνει τα ηνία και δοκιμάζει τις υποκριτικές της δυνατότητες.

Η παράσταση ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ μεγεθύνει το απόθεμα της ζωής μπροστά στο πρόβλημα του θανάτου κι αποστρατεύει με έναν ευφάνταστο τρόπο την επίκληση στην ανάγκη της επιβίωσης που τόσο αδυσώπητα μας έχει καταβάλει τα τελευταία χρόνια.

Η καινούρια σκηνική σύνθεση του Ηλία Κουνέλα αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία σε ελάχιστη σκηνική επιφάνεια, απευθυνόμενη κάθε φορά σε 20 θεατές.

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: ΗλίαςΚουνέλας Βοηθός παράστασης: Αλέκα Τόμπρου

Σκηνογραφική επιμέλεια - ενδυματολογία: Κατερίνα - Χριστίνα Μανωλάκου Ερμηνεία : Νάντια Κατσούρα, Ηλίας Κουνέλας

Χρόνος / Τόπος παρουσίασης: TBD

2. OLEANNA του David Mamet

Ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας ενός από τους διασημότερους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς, η Oleanna του David Mamet, έρχεται από την Εταιρεία Θεάτρου Monks έρχεται στη Βέροια για μία παράσταση, προκαλώντας τους θεατές να σκεφτούν πάνω σε ένα καίριο και πάντα επίκαιρο ζήτημα: Πώς αλλοτριώνει η εξουσία αυτόν που την αποκτά;

Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου στο απόγειο της ακαδημαϊκής του καριέρας και μια νεαρή φοιτήτρια που θέλει, πάση θυσία, να περάσει το μάθημά του, οδηγούνται σε μια σφοδρή σύγκρουση που πηγάζει από την ανάγκη κυριαρχίας του κάθε «εγώ» πάνω στο άλλο. Ποιος ορίζει το πλαίσιο της εκπαίδευσης; Ποιος κατέχει τη γνώση; Διαφορετικά φύλα, τάξεις και κόσμοι, σε έναν ανελέητο πόλεμο με όπλο τη γλώσσα, μια γλώσσα που παρερμηνεύει και παρερμηνεύεται, καθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ τους αδύνατη και δυναμιτίζοντας την πολιτική ορθότητα του εκπαιδευτικού - και όχι μόνο - συστήματος.

Δύο ηθοποιοί αναμετρώνται ο ένας με τον άλλο και μαζί με το εκρηκτικό κείμενο του Mamet, σε μια παράσταση με καταιγιστικό ρυθμό που αμφισβητεί τη βεβαιότητα της εποχής μας: Είστε σίγουροι ότι υπάρχει μία αληθινή και αντικειμενική πραγματικότητα;

Μετάφραση: Γιάννης Μαυρόπουλος Σκηνοθεσία: Μυρσίνη Καρματζόγλου Σκηνογραφία - Ενδυματολογία: Εύα Σουγιουλτζή Μουσική σύνθεση: Μυρσίνη Καρματζόγλου Φωτισμοί: Γιώργος Μιχαλάκος Σχεδιασμός αφίσας: Χάρης Θώμος Φωτογραφίες: Ανθούλα Αηδώνη Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου Ερμηνεύουν: Γιάννης Μαυρόπουλος, Βικτώρια Παπαδοπούλου - Σισκοπούλου Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: 14 Ιανουαρίου 2024/ Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

3. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ

Μια ομάδα νέων ηθοποιών της Θεσσαλονίκης, που δεν θυμάται πώς ήταν η πόλη της χωρίς εργοτάξια, ερευνά επί σκηνής το δίπολο στασιμότητα - μετακίνηση και προσπαθεί τελικά να απαντήσει στο ερώτημα: τι είδους μετακινήσεις ονειρεύονται οι νέοι άνθρωποι της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο στους δρόμους, στην πόλη και στον αστικό ιστό, αλλά στον θεατρικό χώρο, την εργασία και τη ζωή τους.

Πόσο χρόνο χρειάζεται να περιμένει κανείς για την ολοκλήρωση ενός έργου; Ποιο είναι το χρονικό όριο μετά το οποίο η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης απέκτησε μυθολογικό, ανεκδοτολογικό και συμβολικό χαρακτήρα, επηρεάζοντας συνειδητά ή ασυνείδητα τον συλλογικό ψυχισμό της πόλης;

Πόσο γρήγορα θα ξεχάσουμε τις εικόνες των εργοταξίων στη Μετά Μετρό Εποχή, όταν εξελιγμένοι αυτόματοι συρμοί θα φτάνουν κάθε δύο λεπτά; Πώς αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Θεσσαλονίκης το δημόσιο χώρο και τη συνεχή του αναδιαμόρφωση; Με ποιον τρόπο η συνθήκη της αναμονής εγκαθιδρύεται σε μια πόλη και προς τα πού πρέπει να μετακινηθεί εκείνος-η που επιλέγει να προχωρήσει;

Μια ομάδα νέων ηθοποιών της Θεσσαλονίκης, που δεν θυμάται πώς ήταν η πόλη της χωρίς εργοτάξια, ερευνά επί σκηνής το δίπολο στασιμότητα - μετακίνηση και προσπαθεί τελικά να απαντήσει στο ερώτημα: τι είδους μετακινήσεις ονειρεύονται οι νέοι άνθρωποι, όχι μόνο στους δρόμους, στην πόλη και στον αστικό ιστό, αλλά στον θεατρικό χώρο, την εργασία και τη ζωή τους.

Σ' αυτήν την devisedπαράσταση σταθμοί της πραγματικής ιστορίας του μετρό, συνεντεύξεις εμπλεκόμενων μερών, ερωτηματολόγια και επιτόπια έρευνα μπλέκονται με φανταστικές ιστορίες και προσωπικές σκέψεις, προκειμένου να μετατρέψουν την αναμονή του μετρό σε έναν εναλλακτικό κοινωνικό στοχασμό.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Νοεμή Βασιλειάδου Πρωτότυπο κείμενο - Έρευνα: Η ομάδα Δραματουργία: Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γρηγόρης Λιόλιος Κίνηση: Μαίρη Γιαννούλα Βοηθός σκηνοθεσίας: Χάρις Σερδάρη Σύμβουλος δραματουργίας: Πάνος Δεληνικόπουλος Σύμβουλος σκηνογραφίας /ενδυματολογίας: Μαρία Καραδελόγλου Φωτισμοί: Αθηνά ΜπανάβαΟργάνωση παραγωγής: Χάρις Σερδάρη Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσινάρης / Βαγγέλης Ευαγγελίου Μουσικός επί σκηνής: Γρηγόρης Λιόλιος Ερμηνεύουν: Βασίλης Μπόγδανος, Δημήτρης Γούλιος, Μαρία Καραγκιοζίδου, Χάρις Σερδάρη, Σοφία Στυλιανού

Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: 27 Ιανουαρίου 2024/ Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

4. ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΕΧΕΙ του Frank McGuinness

Το έργο, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, μιλά για τρεις ομήρους (έναν Άγγλο, έναν Ιρλανδό κι έναν Αμερικανό) που είναι έγκλειστοι σ' ένα κελί, υπό το άγρυπνο βλέμμα των τρομοκρατών - απαγωγέων τους. Η προσπάθειά τους ν' αντέξουν τις κακουχίες και την αγωνία του θανάτου εκδηλώνεται με δαιμονικό χιούμορ ή «παιχνίδια» διαφυγής. Μέσα από συγκρούσεις ή συναισθηματικές εξάρσεις, οι τρεις τους θα αγαπήσουν ο ένας τον άλλο και θα δεθούν με ισχυρότερα δεσμά και από τις αλυσίδες που τους κρατούν.

Μια ιστορία για τον φόβο και την ταυτότητα, που διαλύει τα σύνορα των φύλων και περιγράφει προσεχτικά το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και πώς μπορείς να επιβιώσεις μέσα από μια αδιανόητα τραυματική ταλαιπωρία.

Το έργο ανήκει στην εποχή μας: Μια εποχή εξεγέρσεων, τρομοκρατίας αλλά και επαναπροσδιορισμού της ανδρικής συμπεριφοράς. Είναι μια ιστορία για κάτι που ελάχιστοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι, αλλά μιλά για όσα έχουν όλοι οι άνθρωποι στην καρδιά τους.

Μετάφραση/ Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου Σκηνικά-Κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη Φωτισμοί: ΛευτέρηςΠαυλόπουλος Μουσική Επιμέλεια: Αθανασία Καραγιαννοπούλου Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης Φωτογραφίες παράστασης: Αντώνης Μιμερίνης Παραγωγή: Θέατρο Αυλαία Ερμηνεύουν: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ

5. ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ της Αθηνάς Χατζηαθανασίου Μια... πράσινη ιστορία για παιδιά

Ο Τάκης ο Ανακυκλωτάκης και η Μίνα η Εξοικονομίνα μπαίνουν σε περιπέτειες, όταν το Μ.Ε.Τ.Ρ.Ο., το Μηχάνημα Εκτίμησης Της Ρύπανσης Όλων ξεκινά τη λειτουργία του. Αντιμέτωποι με τον κ. Σπαταλόπουλο και τον Πύρρο τον Εμπρηστίδη, το περιβάλλον και η ζωή τους είναι στα όρια της απόλυτης καταστροφής. Πώς θα ξεπεράσουν, άραγε, τις δυσκολίες; Μήπως το κλειδί είναι τα παιδιά;

Η θεατρική παράσταση υπόσχεται στα παιδιά ένα ταξίδι εξεύρεσης λύσεων, μέσα από τα διαθέσιμα εργαλεία και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον: Ανακύκλωση, Κομποστοποίηση, Εξοικονόμηση Ενέργειας, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Προστασία των δασικών εκτάσεων.

Με κοστούμια και σκηνικά από ανακυκλώσιμα υλικά, η παράσταση ανοίγει το δρόμο για την επαναχρησιμοποίηση. Τα παιδιά θα γελάσουν και θα συγκινηθούν, θα μάθουν για τις ανανεώσιμες πηγές και, κυρίως... θα πάψουν να φοβούνται το σκοτάδι. Πώς αλλιώς; Αφού το σκοτάδι... είναι πράσινο.

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Αθηνά Χατζηαθανασίου Σύλληψη ιδέας - Εικονογράφηση -Γραφιστική επιμέλεια: ΈυαΛαμπάρα Πρωτότυπη μουσική: Ανδρέας Αναγνωστόπουλος Ενορχηστρώσεις: Χρίστος Σερενές. Σκηνικά - Κοστούμια: Ευγενία Βησσαρίου. Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας. Βίντεο: Νάλια Ζήκου. Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου.ΪΓθϋθΓ: Νάλια Ζήκου, Ανδρέας Βαλάσης (Drone) -Location Manager: Θωμάς Σιαμπέκας. Διεύθυνση παραγωγής: Αθηνά Χατζηαθανασίου Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρία CALDΕρμηνεύουν: Ειρήνη Δένδη, ΑνταΚουγιά, Αντώνης Σανιάνος. Στο βίντεο εμφανίζονται οι: Γιώργος Γιαννακόπουλος, Πασχάλης Μερμηγκάκης Ακούγεται η φωνή του Νίκου Καραστέργιου.

Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: 15-21 Απριλίου 2024/Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

6. ΜΝΗΜΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Τι συμβαίνει όταν οι αθώες αναμνήσεις ενός νεαρού κοριτσιού συναντάνε στο δρόμο τους το έργο του Γιάννη Ρίτσου; Τι μπορεί να γεννηθεί όταν το θαύμα της αγνότητας διασταυρώνεται με την μητρική αγάπη; Δύο παράλληλες ιστορίες με κοινό παρονομαστή την πορεία δύο διαφορετικών μα και τόσο όμοιων γυναικών, της Γαλλίδας Lydie Dattas και της μικρής Ιφιγένειας. Οι δύο κοριτσίστικες φιγούρες, αφημένες σε ένα πηγαίο, οργασμικό συναίσθημα, ξεδιπλώνουν τα γεγονότα της παιδικής τους ηλικίας που σημάδεψαν για πάντα τη ζωή τους. Ένα θεατρικό ταξίδι μνήμης και εξομολόγησης, μια κατάδυση στην εμπειρία της επαφής με το Θείο και τη μητρική θαλπωρή.

Στη δραματουργία χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από τα έργα των Γιάννη Ρίτσου «Τεταρτη Διάσταση -Επιστροφη τής Ιφιγένειας)) και της Lydie Dattas «Βίωμα Καλοσύνης)) .

Επίσης θα προβληθεί η ταινία «Βίωμα Καλοσύνης/Experience of Goodness) της Ελένης Αλεξανδράκη/. Είναι μικρού μήκους ταινία -προσευχή, η οποία βασίζεται σε αποσπάσματα του βιβλίου της Lydie Dattas «L'Experience de bonte)) , σε μετάφραση Σωτήρη Γούνελα.

Η ταινία έχει εμπνευστεί από την παράσταση της Όλιας Λαζαρίδου που είχε δημιουργηθεί για την ενίσχυση των σκοπών της Μ.Α.Φ. "ΓΑΛΙΛΑΙΑ" το 2020.

Σχεδιασμός - Ερμηνεία  : Χριστίνα Τασκασαπιδου.  Καλλιτεχνική  επιμέλεια: Κωνσταντίνος Μπλάθρας Μουσική: Arvo Part Φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Χριστοδούλου

Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: TBD

7. ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ του ΘανάσηΤριαρίδη

Σε ένα πολύ κοντινό μέλλον (ή και σε ένα ακόμη κοντινότερο παρόν) δυο γυναίκες συναντιούνται τρεις φορές σε ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Στις συναντήσεις τους μιλούνε για τα παιδιά τους, για τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ του Διαδικτύου, για την τρομερή δύναμη της Εξέλιξης. Ωστόσο σύντομα οι θεατές μαθαίνουν και για μια Αρένα, για δημόσιους αποκεφαλισμούς κοριτσιών σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, για ένα αγόρι που γυαλίζει το τσεκούρι του, για το άρωμα του πεύκου που ευωδιάζει στα φρεσκοπλυμένα ρούχα.

Τι σημαίνει εντέλει η Εξέλιξη; Και πώς μπορεί να είναι καλοσύνη ένα τσεκούρι που κατεβαίνει; Από ποια αίματα καθαρίζουν τα ρούχα στο πλυντήριο;

Ένα δυστοπικό θρίλερ για την κυρίαρχη Ευγονική - και τα εγκλήματα των καλών ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να τελειώσει το πλυντήριό τους.

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος Σκηνικά -Κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ Πρωτότυπη μουσική - σύνθεση: Μάνος Μυλωνάκης Σχεδιασμός φωτισμού: Αθηνά Μπανάβα Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου Κατασκευή σκηνικού: Θάνος Καρώνης Φωτογράφιση πρόβας και παράστασης: Λευτέρης Τσινάρης Σχεδιασμός εντύπων: Μάριος Καλαϊτζής Επικοινωνία/ Οργάνωση παραγωγής: Απόστολος Λιάπης Παραγωγή: Πολυχώρος τέχνης Alte Fablon Επί σκηνής: Ελένη Δημοπούλου, Μαγδαληνή Μπεκρή Φωνή off Ραφαήλ Παρασκευόπουλος. Χρόνος/ Τόπος παρουσίασης: TBD

ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 2024 - ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Η θεματική στο ΣΠΤ 2024 θα αφορά στο νέο υβριδικό θέατρο που ερευνά και περιλαμβάνει τα νέα μέσα και τις νέες φόρμες θεάτρου. Μια βδομάδα γεμάτη σεμινάρια, εισηγήσεις και masterclassesαπό αναγνωρισμένους δημιουργούς / σκηνοθέτες τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, θα δώσει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες από διαφορετικές κατευθύνσεις ( υποκριτική, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, χορογραφία κτλ ) να αντλήσουν ερεθίσματα και νέες εμπειρίες από τις θεωρητικές και πρακτικές τοποθετήσεις των εισηγητών.

Η συγκεκριμένη δράση θα χρηματοδοτηθεί από την ειδική επιχορήγηση που δίνεται από το ΥΠΠΟ για τη χρήση του αρχαίου θεάτρου της Μίεζας.

Εισηγητές: TBD

Χρόνος/ Τόπος υλοποίησης: Αύγουστος 2024/ Αρχαίο θέατρο Μίεζας, Χώρος Τεχνών κ.α.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Συνεχίζοντας την μακροχρόνια πορεία των εργαστηρίων θεατρικής υποδομής, στηρίζουμε τη συνέχιση της λειτουργίας τους, με μαθήματα που διαφωτίζουν την τέχνη του θεάτρου, όχι μόνο από τη σκοπιά της υποκριτικής, αλλά και της γραφής, της κίνησης, της ενδυματολογίας και την επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου.

RESIDENCY

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας ανοίγει τις πόρτεςτου και διαθέτει τις πρωινές ώρες την μεγάλη αίθουσα των εργαστηρίων σε ομάδες αλλά και καλλιτέχνες freelancers για έρευνα και πειραματισμό πάνω σε υλικό της επιλογής τους. Η διάρκεια του residencyμπορεί να ποικίλει από μερικές μέρες έως 1-2 μήνες και ορίζεται κατόπιν επικοινωνίας και συνεννόησης της ομάδας ή του ενδιαφερόμενου καλλιτέχνη με την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Η καλλιτεχνική έρευνα μπορεί να οδηγεί σε μια ανοιχτή παρουσίαση στους συνεργάτες του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., καλλιτεχνικούς και μη, ή/και να αποτελεί τον σπόρο για τη γέννηση μιας νέας παραγωγής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., ενδεχομένως σε συμπαραγωγή με κάποιο άλλο θέατρο της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους καλλιτέχνες να ασκήσουν τα εκφραστικά τους μέσα και να συναντηθούν μέσα από τη θεατρική έρευνα χωρίς την αγωνία του αποτελέσματος.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69