Πρεμιέρα Εβδομάδας Σχολικής Δημιουργίας: Υψηλό επίπεδο από το 5ο ΓΕΛ, κατάμεστη η Στέγη
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Άνοιξε η αυλαία της Εβδομάδας Σχολικής Δημιουργίας στην Βέροια, που διοργανώνει η ΚΕΠΑ, με το έργο «Συνοδοιπόροι στο όνειρο και την ελπίδα» της Γρηγορίας Ιωσηφίδου, που παρουσίασε το 5ο ΓΕΛ Βέροιας. Η αίθουσα της Στέγης γέμισε ασφυκτικά, οι ερμηνείες των μαθητών ήταν σε υψηλό επίπεδο και το θερμό χειροκρότημα του κοινού ήρθε ως επιβράβευση στο θέαμα που παρουσιάστηκε.
Συντελεστές:
Έπαιξαν αλφαβητικά οι μαθητές/μαθήτριες: Δαλλοπούλου Αναστασία, Δολδούρη Κωνσταντίνα, Ιωσηφίδου Γρηγορία, Κανάρη Όλγα, Καπελλάκης Ανδρέας, Καραγιάννη Θάλεια, Καράμπαλη Ελπίδα, Κουκουρίκης Δημήτρης, , Κουμπατής Νίκος, Κουμπουλίδης Παντελής, Κουμρία Εντουένα, Λαζόπουλος Ιωάννης, Μοτσιόπουλος Βασίλης, Παπαδημητρίου Μερσίνα, Παπαδοπούλου Ζέτα, Σελάμι Ασημίνα, Σοφάκης Κων/νος, Σπυριδωνίδου Ευαγγελία, Τζούρτζιας Βαλάντης, Τσαμπούρη Νικολέτα.
Παντομίμα: Δολδούρη Κωνσταντίνα, Καραγιάννη Θάλεια
Σκηνογραφία: Κουμπουλίδης Παντελής
Μουσική ομάδα: Γεωργουδάκης Γιάννης, Ζαφειρίου Πολυχρόνης, Καραγιάννη Θάλεια, Παπαδοπούλου Ελένη, Παπαδοπούλου Ζέτα, Πρελορέντζος Μάρκος, Σελάμι Ασημίνα, Τσαμπούρη Νικολέτα, Τσολακίδης Δημήτρης
Πρωτότυπη μουσική δημιουργία: Κουκουρίκης Δημήτρης
Επιμέλεια (σκηνοθεσία, σκηνογραφία, τεχνική υποστήριξη): Καραλής Δημήτρης, Λιακοπούλου Ευσταθία, Μοσχόπουλος Τάσος, Μπέτσα Ολυμπία, Χρυσής Σταμάτης
Αφίσα: Μήτογλου Σοφία
Ποίημα: Το Ναυάγιο του «σ' αγαπώ» I από την ποιητική συλλογή «Η τράπουλα του καλοκαιριού» του Δημήτρη Παπαστεργίου, εκδ. Ars Poetica
Το έργο
Στο θεατρικό έργο της Γρηγορίας Ιωσηφίδου, μαθήτριας της Γ' τάξης του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας, ο μοραλισμός βρίσκεται αντιμέτωπος με τον αμοραλισμό, καθώς παρουσιάζεται το αιώνιο δίλημμα ανάμεσα στο δρόμο της αρετής και της κακίας που καλείται να αντιμετωπίσει ο ενήλικος άνθρωπος στον επαγγελματικό και κοινωνικό στίβο. Η συγγραφέας θέτει εύστοχα ερωτήματα για την κρίση των ηθικών αξιών και τη δύναμη του χρήματος να υποσκελίζει νεανικά ιδανικά και όνειρα σε μια εποχή πολιτικής και ηθικής διαφθοράς, μέσα από δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, πρώην συμμαθητές, που εκπροσωπούν τους δύο αντιθετικούς πόλους.
Το έργο, επίσης, πραγματεύεται και το ευαίσθητο κοινωνικό θέμα των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ή ειδικές ικανότητες) και τα δικαιώματα τους σε μια κοινωνία που καπηλεύεται τις αδυναμίες.
Ζωή, ελπίδα, όνειρα, αγάπη: με πίστη στα ιδανικά και εφόδιο την αλληλεγγύη δύο νεαρές κοπέλες πολεμούν την πολιτική διαφθορά και τη δύναμη του χρήματος. Φυσικά, σε όλη αυτή τη διαδρομή έχουν συνοδοιπόρους φίλους, συγγενείς και αγαπημένα πρόσωπα, ενώ η τέταρτη εξουσία, σαν από μηχανής θεός λειτουργεί υποστηρικτικά στη λύση της αντιπαράθεσης.
Μέσα από μια περισσότερο μπρεχτική προσέγγιση αποστασιοποίησης (τρεις αφηγήτριες που μας ενημερώνουν για τη ροή του έργου, στα ιντερμέδια: τραγούδια, κορίτσι με βαλίτσα, πανώ με λεζάντες που εμφανίζονται στη σκηνή, παντομίμα, πάγωμα χρόνου) μεταμορφώνεται η παράσταση σε μια διαλεκτική εικόνα που υπενθυμίζει στο κοινό τα προς εξέταση ερωτήματα.